Polscy operatorzy MVNO mało popularni
2008-10-02 14:02
Przeczytaj także: Telefonia komórkowa: penetracja rynku rośnie
Mocne marki: Mobilking, Carrefour Mova, MyAvon, mBank Mobile
fot. mat. prasowe
Znajomość marek MVNO Top of mind
Badanie rozpoznawalności marek MVNO przebiegło w trzech etapach. Pierwszy to badanie „top of mind”. Respondenci mieli wskazać pierwszą markę wirtualnego operatora telefonicznego, która przychodzi im do głowy. Okazało się, że zdecydowana większość dorosłych Polaków – 79,9% - nie jest w stanie wskazać żadnego z nich. Wśród pięciu najczęściej wymienianych jako pierwsi byli kolejno: Mobilking, Carrefour Mova, MyAvon, mBank Mobile i Ezo Mobile.
Zdecydowanie najczęściej pierwszą wymienianą marką jest Mobilking, znany dzięki intensywnej i kontrowersyjnej kampanii promocyjnej. Ta marka ma też zdecydowanie najsilniejszą rozpoznawalność w swojej grupie docelowej. Wśród mężczyzn rozpoznawalność top of mind Mobilking wyniosła 15,8%. Najczęściej wskazują ją jako pierwszą, która przychodzi im do głowy ludzie młodzi (w grupie 15-24 lata uzyskuje 26% wskazań). Ukierunkowanie działań promocyjnych i związanie ich z dotychczasowymi kanałami komunikacji zaowocowało tez np. w przypadku MyAvon. Tę markę 4x częściej od mężczyzn wskazują kobiety.
Działania promocyjne, nawet przy wsparciu własnego medium nie udają się każdemu. Zaskoczeniem jest np. znikoma rozpoznawalność top of mind WPMobi związanego z portalem Wirtualna Polska. Wskaźnik dla WPMobi wyniósł 0,2% i był najwyższy tylko w grupie wiekowej 15-17 l. (1,7%).
Drugi i trzeci etap badania rozpoznawalności to badanie znajomości spontanicznej i wspomaganej. W pierwszym przypadku chodziło o operatorów wymienianych samodzielnie przez respondentów, w drugim – o rozpoznawanie nazw z listy proponowanej badanym.
fot. mat. prasowe
Znajomość marek MVNO: spontaniczna i wspomagana (5 najczęściej wskazywanych)
Przeczytaj także:
Telefony komórkowe: czego szukają internauci?
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MVNO, operatorzy wirtualni, badania użytkowników komórek, użytkownicy komórek, badanie znajomości marki, znajomość marki, operatorzy MVNO