Public relations - rynek pracy VII-IX 2008
2008-10-09 02:15
Branże, w których oferowano zatrudnienie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy IV-VI 2008
Wrześniowy raport PRoto zawiera analizę 144 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Po systematycznym spadku liczby ogłoszeń, który trwał od dwóch miesięcy, we wrześniu zanotowano o 11,8 proc. więcej ogłoszeń niż w sierpniu i o 7,6 proc. - niż w lipcu. W minionym miesiącu 40 ofert, czyli aż prawie 28 proc., dotyczyło stanowisk menadżerskich i dyrektorskich.We wrześniu do redakcji PRoto nadesłano 67 ogłoszeń, 63 znaleziono w Internecie, a 14 – w prasie. W trzecim kwartale 2008 roku portal PRoto stał się, tradycyjnie już, w zakresie ogłoszeń o pracę dla PR-owców liderem wśród innych serwisów. We wrześniu w czołówce poza nim, znalazły się ponadto: Pracuj.pl (27), Infopraca.pl (13) i Jobpilot.pl (11).
Zdecydowana większość ogłoszeń była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowano je do potencjalnych specjalistów, 28 ofert dotyczyło staży i praktyk.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 278 ogłoszenia łącznie w całym kwartale i 102 w czerwcu.
We wrześniu, podobnie jak w poprzednich dwóch miesiącach trzeciego kwartału 2008 roku, najczęściej poszukiwano specjalistów – 70 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się stanowiska managerskie i dyrektorskie – 40 ofert. Do stażystów i praktykantów było skierowanych 28 ogłoszeń.
fot. mat. prasowe
Branże, w których oferowano zatrudnienie
We wrześniu, jak i w całym trzecim kwartale, większość ofert dotyczyła pracy w branży media/marketing. We wrześniu było to 57 ogłoszeń. 13 ofert pochodziło z branży FMCG, po 8 – finansowej i IT. Aż 5 ofert pochodziło z branży administracyjnej.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z: tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl