Branża motoryzacyjna w stagnacji
2008-10-13 13:55
Przeczytaj także: 10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
Branża stoi przed nowymi wyzwaniami
Ku nowym źródłom energii
Producenci muszą dostosować się do wyzwań takich jak ograniczenia prawne (normy emisji CO2), zwiększone wyczulenie nabywców na ochronę środowiska, zmniejszenie przebiegu aut spowodowane podwyżką cen paliwa. Są to nowe trudności, które skłaniają do stosowania nowych źródeł energii.
Jak rozwinie się rentowność ofert typu low cost i super low cost?
Oferty low cost i super low cost są coraz liczniejsze i kierowane na coraz to nowe rynki rozwijające się, jak Indie (przykład samochodu Tata Nano), czy Chiny. Cena tych pojazdów może spaść do 2000 euro, jednak należy sobie wówczas zadać pytanie o rentowność takiej produkcji. Na produkcji samochodów małych osiąga się mniejszą rentowność – koszty ich wytworzenia w porównaniu z samochodami dużymi nie są tak dalece niższe, jak sugerowałaby to różnica w cenie pojazdów.
Powstawanie nowych producentów
Na chińskim rynku obecnych istnieje ponad 80 producentów, a w Indiach niektórzy lokalni producenci mają już silną pozycję: Tata, Bajaj, Mahindra. Na razie producenci wywodzący się z tych rynków wschodzących nie stanowią konkurencji, ale jak długo jeszcze utrzyma się ta sytuacja?
Przeczytaj także:
Branża motoryzacyjna w Polsce odczuwa skutki spowolnienia
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
motoryzacja, przemysł motoryzacyjny, branża motoryzacyjna, produkcja samochodów, rynek motoryzacyjny