Branża PR w mediach IX 2008
2008-10-18 00:01
Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VIII 2008
We wrześniowym raporcie PRoto na temat medialnego wizerunku branży PR pierwsze miejsce wśród tematów zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajdują się 162 publikacje na ten temat). Na drugim miejscu znalazły się zagadnienia PR-u politycznego – 80 publikacji, a na trzecim - ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 57 materiałów. We wrześniu media dużo uwagi poświęciły też zagadnieniom lobbingu (25).Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (282) wrześniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 53 materiały miały charakter negatywny, a 40 - pozytywny.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wzmiankowane firmy, organizacje, instytucje
Wrześniowy ranking osób cytowanych w kontekście PR-u okazał się bardzo jednorodny. Pierwsze pięć osób, które się w nim znalazły, media cytowały po 3 razy. Byli to: Wojciech Cwalina, Wiesław Gałązka, Michał Krawczyk, Anna Kubiak i Piotr Tymochowicz.
Wśród najczęściej wymienianych w kontekście PR-u firm i instytucji na pierwszym miejscu znalazły się: Fundacja Stefana Batorego i Polska Organizacja Turystyczna (po 6 razy). Drugie miejsce zajęła Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz portal PRoto.pl. Fundacja Batorego była wymieniana głównie jako współautor raportu o lobbingu. Media chętnie też powoływały się na raporty oraz rankingi portalu PRoto.pl.
fot. mat. prasowe
Media publikujące informacje o PR
We wrześniu, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 213 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 162 materiały o tej tematyce.
Zdecydowanie najczęściej o branży public relations we wrześniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 239 na 375 publikacji uwzględnionych w zestawieniu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl