Małe firmy w USA a działalność charytatywna
2008-10-22 13:27
Przeczytaj także: Działalność charytatywna pracodawcy przyciąga kandydatów do pracy
Badanie, które zostało przeprowadzone przez Chamberlain Research Consultants dla The Chronicle i Advanta Bank Corporation - firmy, oferującej karty kredytowe małym przedsiębiorstwom, objęło dane, dotyczące hojności 1.033 małych przedsiębiorstw. Wyniki wskazały, że 66% badanych przedsiębiorstw ofiarowuje na cele charytatywne pieniądze, 51% działa jako wolontariat, 41% oferuje na cele charytatywne swoje usługi a 39% wspiera organizacje charytatywne przekazując swoje produkty.Liczba małych firm w Stanach Zjednoczonych - tych, które zatrudniają mniej niż 500 a w wielu przypadkach mniej niż 20 pracowników - to 27 milionów. Właśnie w tych małych firmach pracuje około połowa całej siły roboczej USA.
Średnia wielkość przekazanych przez małe przedsiębiorstwa datków na cele charytatywne w 2007 r., mieściła się w przedziale od 500 do 2.000 USD, co oznacza, że połowa przedsiębiorstw ofiarowała mniej a połowa więcej. Średnia wielkość datków w 2008 r. wyznaczyła przedział 100.000 - 250.000 USD.
Na działalność filantropijną małych przedsiębiorstw miała wpływ zła sytuacja ekonomiczna. 60% właścicieli przedsiębiorstw stwierdziło, że niepokoje ekonomiczne znacznie wpłynęły na wielkość datków. Ze względu na spowolnienie ekonomiczne 38% przedsiębiorców przekazało na cele charytatywne mniej pieniędzy niż w 2007 r., 47% przekazało taką samą kwotę a tylko 14% ofiarowało więcej.
Badanie wykazało, że liderzy małych przedsiębiorstw podejmują decyzję o przekazaniu datków na cele charytatywne ad hoc. Podczas gdy wielu z nich podkreśla duże znaczenie filantropii w działalności firmy, większość uważa, że nie wpływa ona na sukcesy w biznesie oraz, że nie posiada planu wydawania pieniędzy na ten cel.
Z drugiej jednak strony, jak potwierdzają wyniki badania, wielu młodych przedsiębiorców przyjmuje plan działalności filantropijnej już na samym początku. Ludzie, którzy posiadają swoje przedsiębiorstwa mniej niż 5 lat, chętniej powiązują ze swoimi celami biznesowymi, zarówno działalność charytatywną, jak i zaangażowanie w nią personelu, od tych, którzy są właścicielami przedsiębiorstw dłużej.
Inne wyniki badania:
- Organizacje charytatywne, które zajmują się problemami społecznymi, zyskały od małych przedsiębiorstw największą część wsparcia - 62%. 62% przedsiębiorców twierdzi, że wspiera takie organizacje bardziej, niż jakiekolwiek inne. 55% wspiera organizacje związane z edukacją, 44% - organizacje ochrony zdrowie, 28% - instytucje sztuki a 27% organizacje zajmujące się ochroną środowiska.
- Tylko 43% przedstawicieli małych przedsiębiorstw twierdzi, że wykorzystuje pomoc charytatywną jako jedną z dróg promocji własnej firmy.
- Wielu właścicieli małych przedsiębiorstw - 43% - uznaje, że mogło by zrobić zdecydowanie więcej w zakresie wspierania organizacji charytatywnych. Jako główne trzy czynniki, które ograniczają działalność charytatywną przedsiębiorcy ci wymienili brak pieniędzy, słabą organizację i brak czasu.
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl