Co dziennikarze sądzą o branży PR?
2008-10-27 13:32
Najbardziej nie lubię, gdy PR-owiec jest... © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
Kiedy PR-owcy irytują dziennikarzy?fot. mat. prasowe
Najbardziej nie lubię, gdy PR-owiec jest...
Respondenci w pojedynczych przypadkach jako wady PR-owców wskazywali brak kompetencji, unikanie konkretów w odpowiedziach, kłamstwo i brak kultury.
Joanna Sopyło, dziennikarka magazynu Brief, komentując wyniki ankiety, zauważyła: „Polskim PR-owcom daleko do ideału, bo niestety nie zawsze rozumieją, że public relations to nie cukierkowe opisywanie nieistotnych faktów i organizowanie zbędnych konferencji”.
Informacja, konferencja – nic trudnego?
Jak wynika z badań PRoto przygotowanie dobrej informacji prasowej, jak się okazało, wcale nie jest takie proste. I pomimo że, to jedno z najczęściej wykorzystywanych w pracy PR-owca narzędzi, to nadal jego formie i treści można wiele zarzucić.
fot. mat. prasowe
Najczęstsze błędy informacji prasowych
13% uznało, że najczęstszym błędem jest nieciekawa treść. 9% ankietowanych dziennikarzy zwróciło uwagę na złą jakość techniczną dołączonych materiałów graficznych.
Dziennikarze, którzy odpowiedzieli na ankietę wskazywali też na błędy językowe, naszpikowanie informacji „bełkotem” marketingowym, „cukierkowatość stylu”, a także podawanie nieprawdy.
Joanna Sopyło stwierdza: „Nadal, w informacjach prasowych, zdarzają się błędy, np. reportaż napisany przez rz lub półki przez u. Rozumiem troskę pracowników agencji i działów PR o los informacji prasowej, ale na ogół interesują się nie tą, którą potrzeba, a gdy należy coś pilnie przekazać nie są w stanie poinformować o tym dziennikarzy. Poza tym dzwonienie dwa tygodnie po przesłaniu notki jest niestety bez sensu, bo prawdopodobnie pracownik redakcji już dawno o niej zapomniał. Nie oznacza to oczywiście, że polski świat PR-u to same wady. Na szczęście coraz częściej zdarzają się informacje napisane w sposób profesjonalny i przejrzysty. Warto pamiętać, że takie teksty budują wizerunek firmy. Tak skonstruowane informacje przyjemnie się czyta i dziennikarz nie musi się męczyć wyszukując pożądane informacje”.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl