Święta w USA: sprzedaż online 2008
2008-10-24 13:52
Sprzedaż w handlu e – commerce, sezon świąteczny w USA © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Święta 2008 w USA: rosną zakupy online
Słaba sytuacja ekonomiczna wywiera w tym sezonie presję również na sprzedaż w handlu elektronicznym. Presja ta uwydatnia już teraz zahamowanie rozwoju sprzedaży, które jest natomiast znakiem nieuniknionego zastoju w kanale sprzedaży online.fot. mat. prasowe
Sprzedaż w handlu e – commerce, sezon świąteczny w USA
Ograniczeni finansowo klienci będą podejmować różnorodne kroki, by zaoszczędzić pieniądze podczas kupowania świątecznych podarunków. Bardziej niż kiedykolwiek, zwrócą się w stronę Internetu, by stamtąd czerpać pomysły na prezenty, znaleźć przeceny i obniżki a także zlokalizować sprzedawców, dostarczających pożądane produkty. Klienci zaczną kupować w Internecie a nie w sklepach, by w ten sposób przez skorzystanie z bezpłatnych ofert dostawy zaoszczędzić pieniądze, które musieliby wydać na paliwo.
Głównym motorem napędzającym rozwój e - commerce jest zachęcenie większej liczby kupujących by przenieśli jak największą część całkowitych wydatków ze sklepów do Internetu.
Przewiduje się, że zamiana sklepów stacjonarnych na internetowe będzie kontynuowana w tym sezonie. W 2008 r., 49% wydatków na prezenty świąteczne poniesionych zostanie przez użytkowników Internetu w USA drogą online, w porównaniu do 44% w sklepach zwykłych. Po raz pierwszy Internet wyprzedzi sklepy w klasyfikacji najchętniej wybieranego sposobu nabycia świątecznych podarunków przez Użytkowników Internetu.
fot. mat. prasowe
Główne sposoby dokonywania świątecznych zakupów w USA
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl