Zarządzanie informacją: istotna strategia
2008-11-11 01:23
Przeczytaj także: Zarządzanie informacjami w firmach
Wyniki badań EIU ukazują istotne różnice między 62% respondentów, których firmy nie posiadają programów zarządzania informacjami, a 38% tych, którzy takie programy wdrożyli:- Firmy, które nie posiadają strategii zarządzania mogą ponosić znaczne ryzyko. Tylko 51% respondentów z firm, które nie posiadają strategii zarządzania informacjami, ocenia ich ogólną zdolność do zapewniania bezpieczeństwa poufnych danych, jako dobrą lub bardzo dobrą, tymczasem wśród respondentów z firm posiadających taką strategię podobnych odpowiedzi udzieliło aż 85%.
- 40% wszystkich respondentów stwierdziło, że ich przedsiębiorstwa nie przeprowadzają regularnych przeglądów i korekty kopii zapasowych danych oraz reguł gromadzenia danych.
- Tylko 43% respondentów ocenia zdolność swoich przedsiębiorstw do integrowania i udostępniania informacji między oddziałami i podmiotami niezależnymi, jako dobrą lub bardzo dobrą; 21% określa ją jako słabą lub niedostateczną.
- 92% respondentów z firm posiadających strategie zarządzania informacjami ocenia ich zdolność do udostępniania ważnych informacji biznesowych, kiedy jest to konieczne, jako dobrą lub bardzo dobrą; dla porównania, podobnych odpowiedzi udziela tylko 57% firm, które nie posiadają strategii zarządzania informacjami.
- 57% respondentów przyznaje, że ich przedsiębiorstwa nie dysponują spójnymi zestawieniami danych o klientach.
- 81% firm posiadających programy zarządzania informacjami zgłasza, że „lepsze możliwości udostępniania informacji między oddziałami usprawniłyby proces podejmowania decyzji.”
Informacje o badaniu
Przeprowadzone przez EIU w kwietniu 2008 roku badanie objęło kierownictwo wyższego szczebla czołowych przedsiębiorstw, z których niemal połowa osiąga roczne przychody przekraczające miliard USD i posiadających siedziby w Ameryce Północnej, Południowej, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w rejonie Azji i Pacyfiku.
Przeczytaj także:
Dział marketingu a zarządzanie wiedzą

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl