Branża PR w mediach X 2008
2008-11-20 03:14
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IX 2008
Kolejność tematów najczęściej poruszanych w kontekście PR-u w październiku była taka sama jak miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsce zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajduje się 165 publikacji na ten temat). Na drugim miejscu znalazły się zagadnienia PR-u politycznego – 134 publikacje, a na trzecim - ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 53 materiały. W zestawieniu jako oddzielny temat uwzględniono wizerunek PZPN-u, któremu to zagadnieniu media poświęciły sporo uwagi w minionym miesiącu (11 materiałów).Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (306) październikowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 76 materiałów miało charakter negatywny, a 67 - pozytywny.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Październikowy ranking osób cytowanych w kontekście PR-u otwiera Piotr Tymochowicz, którego wypowiedzi na temat wizerunku polityków media przedstawiały 9 razy (głównie Superstacja). Na drugim miejscu znaleźli się: Eryk Mistewicz, Sebastian Włodarski i Mateusz Zmyślony, każdy występujący w mediach po 5 razy.
Wśród najczęściej wymienianych w kontekście PR-u firm i instytucji na pierwszym miejscu znalazł się serwis CSR PL (5 razy). Drugie miejsce zajęły: portal PRoto.pl oraz Polska Organizacja Turystyczna (każda z instytucji wzmiankowana po 3 razy). Portal PRoto.pl był przytaczany w kontekście opracowywanych raportów tematycznych. Natomiast wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w październiku pierwsze miejsce zajęła ponownie Grupa Eskadra wzmiankowana aż 28 razy, głównie w kontekście rozpoczętej współpracy z władzami Płocka. Drugą lokatę uzyskała agencja First PR (6).
fot. mat. prasowe
Media publikujące informacje o PR
W październiku, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 265 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 184 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w październiku pisały dzienniki – pochodzą z nich aż 222 publikacje uwzględnione w zestawieniu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl