Handel e-commerce w USA X 2008
2008-11-21 12:48
Wskaźnik wzrostu w sektorze e-commerce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek e-commerce wart 8,1 mld zł
Ogólna delikatność sprzedaży detalicznej online została zachwiana przez ograniczenia wydatków wśród klientów o średnich i niskich przychodach oraz gospodarstwach domowych o przychodach mniejszych niż 50.000 USD, wśród których odnotowano ujemny wzrost wydatków, w porównaniu do października 2007 r."W październiku, gdy klienci najbardziej obawiali się o wzrost cen, jasnym stał się fakt, że wzrost wskaźnika bezrobocia w kraju oraz szok związany z krachem na rynkach finansowych będą miały negatywny wpływ na psychikę klientów w Ameryce i że to odciśnie piętno również w sektorze sprzedaży online," powiedział przewodniczący comScore, Gian Fulgoni. "W październiku obserwowaliśmy odzwierciedlenie najsłabszych miesięcznych notowań wzrostu sprzedaży detalicznej online i pozostaje tylko mieć nadzieję, że ostre cięcia cen ropy spowodują obniżenie inflacji i zwiększenie wydatków klientów przed wejściem w gorący sezon zakupów świątecznych."
Wskaźnik wzrostu sprzedaży w sektorze e-commerce obrazuje sześciomiesięczne spowolnienie w sektorze
Wskaźnik miesięcznego wzrostu sprzedaży w sektorze e-commerce wykazał ogólne spowolnienie w strukturze sprzedaży w USA. Wskaźnik wzrostu sprzedaży detalicznej w sektorze e-commerce spadł z wysokiego poziomu 28% w sierpniu 2007 r. do jedynie 1 procentowego wzrostu w październiku 2008 r. Październik stał się, tym samym, szóstym z kolei miesiącem 2008 r., w którym zmniejszył się wskaźnik wzrostu.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik wzrostu w sektorze e-commerce
Ujemny wskaźnik wzrostu wśród osób o najmniejszych przychodach
Za zmniejszające się od trzech miesięcy i coraz słabsze średnie wydatki na zakupy w handlu elektronicznym są w dużej mierze odpowiedzialne osoby o niskich lub średnich dochodach. Całkowite wydatki online wzrosły w przypadku tych osób jedynie o 4% w okresie od sierpnia do października 2008 r., w porównaniu do tego samego okresu w 2007 r. Wydatki gospodarstw domowych, których przychody są mniejsze niż 50.000 USD zmniejszyły się o 3%. Gospodarstwa domowe o przychodach z przedziału 50.000 - 100.000 USD wydały na zakupy w sektorze e-commerce nieznacznie więcej (1%). Najlepiej wzrost sprzedaży online wygląda w sytuacji gospodarstw domowych z przychodami co najmniej 100.000 USD - tu odnotowano bowiem mocny wzrost wskaźnika o 14%.
fot. mat. prasowe
Pytanie: Które z poniższych warunków gospodarczych budzą Twoją obawę?
comScore przeprowadziło również w lipcu i październiku badania, które wykazały rynkowe zmiany wśród głównych obaw klientów odnośnie sytuacji ekonomicznej. Szczególnie, gdy wzrastające ceny pozostały na szczycie wszelkich obaw gospodarczych w październiku, okazało się, że klienci zaczęli bardziej przejmować się bezrobociem i bezpieczeństwem pracy oraz kondycją rynków finansowych. W gospodarstwach domowych o budżecie co najmniej 100.000 USD największe obawy dotyczyły stanu rynków finansowych. Liczba zaniepokojonych tym faktem wzrosła od 14% w lipcu do 49% w październiku. Gospodarstwa, których budżet jest mniejszy niż 100.000 USD wykazały znaczny wzrost obaw odnośnie bezrobocia i bezpieczeństwa pracy.
"Bez wątpienia niepokój, obawa a nawet strach biorą górę wśród rozterek klientów w tym czasie a to zmusza wszystkich, niezależnie od wielkości przychodów, do ograniczenia swoich wydatków," podkreśla Fulgoni. "Ciągłe zamieszanie na rynkach finansowych i zagrożenie większą redukcją miejsc pracy powoduje, że jedynym promykiem nadziei przed tegorocznym sezonem zakupów świątecznych są ostre spadki cen ropy, które doprowadzą do zmniejszenia inflacji i przyczynią się do tak potrzebnego i oczekiwanego ożywienia gospodarczego."
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl