Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
2008-11-23 00:20
Sytuacje, z którymi spotkali się Państwo w swoich zawodowych kontaktach z dziennikarzami © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Co dziennikarze sądzą o branży PR?
31% PR-owców przyznało, że najbardziej nie lubi, gdy dziennikarz jest nieprofesjonalny. 25% respondentów jako najbardziej nielubianą cechę dziennikarzy uznało ich nieprzygotowanie, a 15% - niepunktualność. Po 11% PR-owców biorących udział w badaniu drażni niewiarygodność przedstawicieli mediów oraz ich nachalność.fot. mat. prasowe
Sytuacje, z którymi spotkali się Państwo w swoich zawodowych kontaktach z dziennikarzami
Materiały prasowe są pilnie śledzone przez PR-owców. Jedna czwarta respondentów uznała jednak, że autorzy przekazów medialnych nie weryfikują podawanych przez siebie faktów. Dla 23% wypełniających ankietę specjalistów ds. komunikacji największym błędem dziennikarzy jest powierzchowne traktowanie tematu, a dla 22% - niedbałość o poprawność podawanych przez siebie nazw i nazwisk. PR-owcy, którzy wzięli udział w badaniu narzekali też na: mijanie się z prawdą (17%) oraz tendencyjność informacji podawanych w mediach (11%).
PRoto zapytał PR-owców o ich doświadczenia z kontaktach zawodowych z dziennikarzami. 29% z respondentów przyznało, że spotkało się z praktyką przeklejania przez dziennikarzy treści otrzymanej informacji prasowej, 25% - uznało, że dziennikarze nie stosują prawa autoryzacji. 16% z PR-owców biorących udział w badaniu przyznało, że miało do czynienia z przypadkami, kiedy dziennikarze nie podawali nazw firm, które reprezentowali eksperci, których opinie przytaczali w swoich materiałach.
fot. mat. prasowe
Czego najbardziej brakuje polskim dziennikarzom?
Ponad połowa (51%) respondentów oceniła, że rzadko spotyka w swoim życiu zawodowym profesjonalnych i kompetentnych dziennikarzy. Z drugiej strony 47% biorących udział w badaniu uznało, że z takimi właśnie przedstawicielami mediów ma do czynienia często.
A jakich cech, zdaniem respondentów najbardziej brakuje polskim dziennikarzom? Wiedzy merytorycznej (22%), czasu (20%), pasji (15%), wiarygodności (13%) oraz dociekliwości (12%).
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą anonimowej ankiety internetowej, której link był dostępny w serwisie PRoto, i objęło 352 specjalistów ds. komunikacji.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl