Strony internetowe w USA: top lista X 2008
2008-11-25 11:37
Przeczytaj także: Święta w USA: sprzedaż online 2008
Nadchodzące święta i Halloween przewodziły w kategorii "sprzedaż"Połączenie Halloween i zbliżającego się sezonu zakupów świątecznych zaowocowało w październiku 2008 r. mocnym ożywieniem i wzrostem popularności w kilku kategoriach sprzedaży.
fot. mat. prasowe
10 najpopularniejszych kategorii odwiedzanych stron w USA – ranking comScore
10 najpopularniejszych kategorii odwiedzanych stron w USA – ranking comScore
Strony oferujące sprzedaż odzieży odnotowały w październiku 13 procentowy wzrost popularności i przyciągnęły ponad 67 milionów odwiedzających, dzięki prowadzonym przez klientów poszukiwaniom strojów na Halloween, wczesno - świątecznym zakupom i ostatnim jesiennym wyprzedażom. W tej kategorii prowadziła BuyCostumes.com, która zgromadziła 9.5 miliona odwiedzających i zwiększając tę liczbę o 107% w porównaniu z wrześniem. W październiku zyski odnotowało również kilka innych stron powiązanych z odzieżą i kostiumami, jak CostumeSuperCenter.com (wzrost o 110% do 2.6 miliona odwiedzających) oraz Costumzee.com (wzrost 161% do 2.1 miliona odwiedzających).
W nawiązaniu do sprzedaży kostiumów, mocne ożywienie wśród odwiedzających w październiku odnotowały również zajmujące się sprzedażą odzieży strony: Zappos.com (wzrost o 18% do 5.1 miliona odwiedzających), Gap Online (wzrost o 24% do 4.2 miliona odwiedzających) i AE.com (wzrost o 18% do 3.3 miliona odwiedzających).
Nadchodzące w szybkim tempie święta Bożego Narodzenia spowodowały, że wśród najczęściej odwiedzanych stron znalazły się te, na których kupić można zabawki. 17 procentowy wzrost i ponad 25 milionów surfujących Amerykanów, poszukujących wcześniej zabawek są tego dowodem. Wśród najpopularniejszych stron znalazły się te, należące do Toyrus - 9.3 miliona odwiedzających i 28 procentowy zysk, Barbie - 3.4 miliona odwiedzających (wzrost o 10%) oraz The LEGO Group - 2.7 miliona odwiedzających. Dwucyfrowy wzrost stał się udziałem również kilku innych producentów zabawek w październiku, włączając AmericanGirl.com (wzrost o 51%), Fisher Price (wzrost o 43%) i LeapFrog.com (wzrost o 90%).
Najpopularniejsza 50 - siątka
Google Sites nadal najpopularniejszymi stronami ze 147 milionami odwiedzających w październiku 2008 r. Na następnych miejscach znalazły się Yahoo! Sites - 144.9 miliona odwiedzających oraz Microsoft Sites - 123.5 miliona. Wszystkie sklasyfikowane w pierwszej 10 najpopularniejszych stron we wrześniu, utrzymały swoje pozycje również i w październiku. Odkryciem października stały się NBC Universal - sklasyfikowane na 33 pozycji z 25 milionami odwiedzających i JPMorgan Chase Property - sklasyfikowane na pozycji numer 41, która w połączeniu z Washington Mutual zgromadziła ponad 23 miliony odwiedzających.
Top 50 - ranking Ad Focus
Platform-A sklasyfikowana na pierwszym miejscu w ranking Ad Focus w październiku 2008 r. przyciągając 91% ze 190.6 miliona zgromadzonych online Amerykanów. Na następnych miejscach znalazły się Yahoo! Network - 86% i Google Ad Network - 83% użytkowników internetu w USA. Strony ValueClick Networks przesunęły się o jedną pozycję w górę na 4 miejsce, zajmując 82% użytkowników online a strony Traffic Marketplace - o jedną pozycję na 8 miejsce, angażując 74% z nich.
Przeczytaj także:
Jak bezpiecznie robić e-zakupy przed Świętami?
![Jak bezpiecznie robić e-zakupy przed Świętami? [© Alliance - Fotolia.com] Jak bezpiecznie robić e-zakupy przed Świętami?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Jak-bezpiecznie-robic-e-zakupy-przed-Swietami-110333-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl