Święta 2008 w USA: zakupy głównie online
2008-11-28 00:20
Wydatki klientów w sprzedaży online w święta 2008 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy online: sposób oszczędzania w święta
"Pomimo, że ostatnie, obiecane Amerykanom gwałtowne obniżki cen paliw, w końcu miały miejsce, to jednak osłabiona i wciąż nieustabilizowana giełda papierów wartościowych, spadające ceny mieszkań, inflacja i słaby rynek pracy przyciągnęły czarne chmury nad ich głowy w sezonie świątecznych zakupów w 2008 r.," powiedział prezes comScore - Gian Fulgoni. "Niskie zaufanie klientów i "szczupły" dochód rozporządzalny spowodowały, że pierwsze tygodnie listopada były bardzo rozczarowujące pod względem wydatków w handlu elektronicznym, w porównaniu do tego okresu w 2007 r. Prawdopodobnie jedną z przyczyn tego stanu jest fakt, że niektórzy świadomie planujący swoje wydatki klienci będą czekać do samego końca, by skorzystać z jak największych rabatów i obniżek."Wydatki w sprzedaży online w święta 2008 r. - prognoza comScore
Prognozy comScore są jasne - tegoroczne wydatki w sprzedaży online, w okresie listopad - grudzień będą mniejsze, niż te w 2007 r. Znacząco mniejszy, niż zeszłoroczny (19%), będzie wskaźnik wzrostu wydatków w sektorze e-commerce w 2008 r. i co więcej - po raz pierwszy nie przekroczy on 9%, jak to można było obserwować za każdym razem do 2008 r.
fot. mat. prasowe
Wydatki klientów w sprzedaży online w święta 2008 r.
"Przyjmując, że na giełdzie papierów wartościowych nic się nie pogorszy w trakcie sezonu, że nie otrzymamy żadnych apokaliptycznych wieści o upadku głównych instytucji finansowych, przedsiębiorstw czy też sprzedawców detalicznych powinniśmy być świadkami niewielkiego ale jednak - wzrostu sprzedaży online w dalszej części sezonu świątecznych zakupów," dodał Fulgoni. "Z drugiej jednak strony, jeśli za horyzontem kryje się więcej znaczących złych wieści, trudno cokolwiek przewidzieć."
Badanie zakupów online w sezonie świątecznym
Obok raportów monitorujących zachowania klientów i ich wydatki w sektorze e-commerce, comScore przeprowadziło również tygodniowe badania na mniej więcej 500 klientach, by sprawdzić ich nastawienie i nastroje w trakcie sezonu świątecznych zakupów.
fot. mat. prasowe
Co zrobisz by zmniejszyć wydatki w czasie świątecznych zakupów?
Zgodnie z najnowszym badaniem, przeprowadzonym pomiędzy piątkiem 21 a poniedziałkiem 24 listopada, 33% klientów powiedziało, że nie zaczęło jeszcze świątecznych zakupów. Respondenci dodali również, że planują ograniczyć wydatki związane ze świątecznymi zakupami na kilka sposobów. Najczęściej wspominanym jest po porostu zakup mniejszej ilości prezentów (47% ankietowanych) oraz zakup tańszych prezentów (46% ankietowanych). Badani klienci stwierdzili również, że dla oszczędności planują zakupy internetowe, by skorzystać z ofert darmowego dostarczania prezentów czy uniknięcia podatków od sprzedaży (39%).
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl