Internet i komputery w Polsce - raport 2008
2008-12-03 13:05
Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
Łączna wartość wydatków na ICT w 2007 r. przekroczyła 11,2 mld zł (ok. 940 mln zł miesięcznie). Przeciętnie każde gospodarstwo domowe, ponoszące takie wydatki co miesiąc wydawało 90 zł na sprzęt komputerowy, 28 zł na oprogramowanie i 71 zł na usługi internetowe.Spośród zbadanych w 2008 r. zaawansowanych usług sieciowych największą popularnością cieszyły się komunikatory internetowe (np. gadu-gadu, tlen itp.), z których korzystało ponad 8 mln osób (28% ogółu mieszkańców Polski w wieku 16-74 lata). Niemal dwukrotnie mniej osób brało udział w czatach lub forach dyskusyjnych on-line (4,6 mln). Ponad 4 mln osób telefonowało przez Internet, a 2,8 mln korzystało z globalnej sieci do przesyłania obrazu z kamery internetowej. Ok. 300 tys.osób tworzyło i prowadziło własne pamiętniki internetowe (blogi).
Informacje o badaniu
Badanie "Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach" przeprowadzono w kwietniu 2008 r. na reprezentatywnej próbie 14 117 przedsiębiorstw, w których liczba pracujących wynosiła co najmniej 10. Przedsiębiorstwa małe to firmy, w których liczba pracujących wynosi 10-49 osób, przedsiębiorstwa średnie- 50-249 osób, przedsiębiorstwa duże-250 i więcej osób.
Badanie "Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne" przeprowadzono w kwietniu 2007 r. na reprezentacyjnej próbie 8300 gospodarstw domowych. Objęło ono gospodarstwa domowe z przynajmniej jedną osobą w wieku 16-74 lata oraz mieszkające w nich osoby w tym przedziale wiekowym.
Przeczytaj także:
Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl