Kultura w Polsce w 2007 r.
2008-12-06 00:05
Przeczytaj także: Kultura w Polsce w 2018 r.
RADIO I TELEWIZJA
W 2007 r. audycje w programach ogólnopolskich i regionalnych nadawało 17 ośrodków regionalnych radiofonii publicznej oraz 16 oddziałów terenowych telewizji publicznej. Ponadto działały jednostki prywatne, na podstawie otrzymanych od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 255 koncesji radiowych i 7 telewizyjnych na rozpowszechnianie programów drogą naziemną oraz 313 koncesji dla operatorów sieci telewizji kablowej.
Liczba zarejestrowanych abonentów radiowych wyniosła 7,8 mln, a abonentów telewizji – 7,6 mln. W przeliczeniu na 1000 mieszkańców liczba abonentów radiowych zmniejszyła się z 212 w roku poprzednim do 205, a abonentów telewizyjnych z 205 do 198.
Przyrost odsetka gospodarstw domowych wyposażonych w komputery z dostępem do Internetu, dającym możliwość odbierania za jego pośrednictwem zarówno programów radiowych, jak i telewizyjnych, nie zahamował wzrostu liczby odbiorców telewizji kablowej. W 2007 r. było 4,3 mln odbiorców telewizji kablowej, co stanowiło wzrost w stosunku do 2006 r. o 13,7%. W przeliczeniu na 1000 ludności liczba abonentów telewizji kablowej osiągnęła 113 osób.
DOMY I OŚRODKI KULTURY
W 2007 r. działało 4169 domów i ośrodków kultury, klubów oraz świetlic, które zorganizowały 214,7 tys. różnorodnych imprez dla 33,6 mln uczestników. Przeszło połowa tych instytucji (2131) posiadała sale widowiskowe, w których łączna liczba miejsc na widowni wyniosła 389,4 tys., a bibliotekę w swoich pomieszczeniach prowadziło 870 placówek. Stałe zajęcia hobbystyczne i artystyczne odbywały się w 4,7 tys. pracowniach specjalistycznych.
fot. mat. prasowe
Imprezy zorganizowane przez domy i ośrodki kultury, kluby i świetlice
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl