Linie lotnicze: słaba komunikacja PR
2008-12-10 13:27
Przeczytaj także: Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
Audytowani dziennikarze wykazali także zainteresowanie informacjami o ofercie linii – promocjach, biletach i nowościach interesujących dla pasażerów – oraz danymi statystycznymi, dotyczącymi m.in. liczby przewiezionych pasażerów i połączeń (w tym danych rocznych). Interesują ich również wiadomości o flocie przewoźników (szczególnie o zakupie i sprzedaży samolotów) oraz o prowadzonych działaniach marketingowo-reklamowych. Wśród innych poszukiwanych informacji dziennikarze wymienili kwestię rekompensat za opóźnione lub odwołane loty.
Ocena działań komunikacyjnych badanych linii
Audytowani dziennikarze ocenili każdą z badanych linii lotniczych pod względem dostępności do informacji o danym przewoźniku, jakości i szybkości ich przekazywania, jakości materiałów prasowych oraz całościowego sposobu komunikowania się danej linii z mediami. Najwyższą średnią ocenę za każde z pytań otrzymała linia WizzAir (3,86 punktu).
Z badania wynika, że węgierska linia otrzymała również najwyższą łączną ocenę działań komunikacyjnych. Drugie miejsce przypadło polskiemu przewoźnikowi narodowemu – PLL LOT, a trzecie linii Norwegian Air Shuttle. Bardzo popularna na polskim rynku Lufthansa zajęła czwarte miejsce. Dalsze pozycje przypadły takim europejskim gigantom, jak British Airways czy Air France-KLM. Zdecydowanie najniższą ocenę otrzymał AeroSvit, który nie prowadzi w Polsce praktycznie żadnych działań komunikacyjnych, co może dziwić choćby w kontekście zbliżającego się Euro 2012. Nisko oceniona została również działalność komunikacyjna linii Finnair, która mogła zapisać się w pamięci Polaków swoją kampanią promującą loty do Azji.
fot. mat. prasowe
Średnia ocen przyznana badanym liniom
Informacje o badaniu
W audycie przeprowadzonym przez agencję Ciszewski Public Relations w drugiej połowie 2008 r. wzięło udział 14 dziennikarzy reprezentujących prasę ogólnopolską i regionalną oraz media internetowe. Spośród tytułów prasowych 85% ma zasięg ogólnopolski – są to dzienniki, tygodniki, miesięczniki i dwumiesięczniki. Wykorzystany w audycie medialnym kwestionariusz składał się z dwóch części – pytań otwartych i punktowanych pytań zamkniętych. Badaniem objęto jedenaście linii lotniczych: AeroSvit, Air France-KLM, Air Italy Polska, British Airways, Emirates, Finnair, PLL LOT, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, SAS i WizzAir.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl