Zabawki idą najlepiej
2003-12-01 12:45
Rozpoczął się już oficjalnie świąteczny sezon zakupów, tak więc firmy analityczne zabierają się za badanie rynku.
Przeczytaj także: Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
Jak wynika z najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings największym powodzeniem w sektorze zakupów online cieszą się zabawki. Firma podała także, że od drugiego tygodnia listopada ruch w sklepach internetowych wzrósł średnio o 13%. Jako poziom bazowy została przyjęta sprzedaż w ostatnim tygodniu października. W latach ubiegłych przedświąteczny wzrost zainteresowania zakupami wynosił 11%, 20% i 29% odpowiednio w 2002r., 2001r. i 2000r.Według Nielsen//NetRatings największą podażą cieszą się zabawki i gry wideo (wzrost sprzedaży prawie o 100%), a na dalszych miejscach znalazły się produkty ogrodnicze (27%) i urządzenia elektroniczne (25%). Jak wyjaśnił Robert Leathern, dyrektor i analityk Nielsen//NetRatings - "Początek sezonu przedświątecznej sprzedaży należy do gier i zabawek. Wiele firm zanotowało gwałtowny wzrost sprzedaży tych produktów. Inne kategorie produktów, m.in. urządzenia elektroniki konsumenckiej czy materiały ogrodowe notują w tym roku stały wzrost sprzedaży, który obecnie wzmógł się jeszcze bardziej".
Badania Nielsen//NetRatings znajdują potwierdzenie w doniesieniach samych sprzedawców online – Amazon i eBay także zanotowały zwiększoną aktywność na swoich stronach średnio o 16%.
Przeczytaj także:
Black Week i zakupy świąteczne. Jak się nie dać oszukać?
oprac. : 4Press