UE: Internet w firmach 2008
2008-12-20 11:51
Przeczytaj także: Internet w UE: I kwartał 2008
Wyniki przedstawione przez Eurostat podsumowywały rozpoczęte w styczniu 2008 r. badanie poświęcone technologiom informacyjnym i komunikacyjnym (ang. Information and Communication Technologies - ICT) w przedsiębiorstwach Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii. Oprócz dostępu do sieci Eurostat badał również wskaźniki wykorzystania e-commerce, e-administracji i e-biznesu w strategii przedsiębiorstw.Prawie wszystkie przedsiębiorstwa w Holandii i Finlandii mają dostęp do Internetu
W styczniu 2008 r., największą liczbę przedsiębiorstw z dostępem do Internetu w Unii Europejskiej odnotowano w Holandii i Finlandii (po 99%), Danii (98%) oraz Belgii, Austrii i Słowenii (po 97%). Liczba była mniejsza niż 90% jedynie w pięciu Państwach Członkowskich: w Rumunii (67%), Bułgarii (83%), na Węgrzech (86%), Łotwie (88%) oraz na Cyprze (89%).
Liczba przedsiębiorstw posiadających szerokopasmowy dostęp do Internetu w styczniu 2008 r. przekroczyła granicę 90% w Hiszpanii, Francji i Finlandii (po 92%) oraz w Belgii (91%). Tylko w Rumunii (44%), na Litwie (56%) i w Polsce (59%) "stałego łącza" nie posiada 60% przedsiębiorstw. Dane wskazują, że podczas gdy rynek internetowy wśród przedsiębiorstw, w prawie wszystkich Państwach Członkowskich UE wydaje się być nasycony, to jednak poziom szerokopasmowego dostępu wciąż wzrasta.
Ponad 80% przedsiębiorstw w Danii, Szwecji oraz Holandii i Finlandii ma swoją stronę internetową
Udział przedsiębiorstw posiadających własną stronę internetową różnił się znacząco w różnych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, wykazując jednak najwyższy poziom w Danii (87%), Szwecji (86%), Holandii (85%) i Finlandii (82%). Ponad połowa przedsiębiorstw nie posiadała strony internetowej tylko w Rumunii (27%), Bułgarii (33%), na Łotwie (42%), w Portugalii (46%) oraz na Cyprze i Węgrzech (po 48%).
Wśród przedsiębiorstw z UE, posiadających stronę w Internecie, w styczniu 2008 r. - 57% udostępniało katalogi swoich produktów lub listę cenową, 26% umożliwiało zamawianie produktów online, 26% przedsiębiorstw umieszczało na stronie ogłoszenia o pracę lub przeprowadzało procesy rekrutacyjne online, a 10% zapewniało możliwość płatności internetowej.
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl