eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBaby Boomers a telefony komórkowe

Baby Boomers a telefony komórkowe

2008-12-20 11:55

Baby Boomers a telefony komórkowe

Urządzenia elektroniczne preferowane przez użytkowników Internetu w USA © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dla pokolenia Baby Boomers (osób urodzonych w czasie wyżu demograficznego w USA i w Kanadzie w latach 50. ubiegłego stulecia) telefony komórkowe nie są jeszcze narzędziem, służącym do łączenia się z Internetem. Dla osób tych Internet jest bowiem przede wszystkim źródłem informacji a nie rozrywki i w taki sam sposób widzą też wykorzystanie swoich telefonów - wykazała analiza przeprowadzona przez firmę badawczą Millward Brown dla Hallmark Channel.

Przeczytaj także: Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers

Wyniki badania wskazały, że zaledwie 35% ujętych w analizie Baby Boomers i osób z pokolenia nazywanego Generacją X (urodzonych pomiędzy rokiem 1960 a 1980), którzy posiadają też kablówkę lub telewizję satelitarną, używa telefonu komórkowego jako urządzenia dostarczającego rozrywkę. Inaczej jest jeśli chodzi o pokolenie Millennials zwanego także Pokoleniem Y (ludzie urodzeni pomiędzy rokiem 1980 a 2000, na przełomie tysiąclecia), gdzie ponad połowa respondentów chętnie korzysta z telefonu - traktując go jako źródło rozrywki.

W przypadku wyboru urządzenia elektronicznego umożliwiającego połączenie z siecią, użytkownicy Internetu z pokolenia Baby Boomers wybrali w przytłaczającej większości komputery stacjonarne zamiast telefonów (51% do 21%), natomiast osoby z pokolenia Y - przeciwnie (odpowiednio 47% do 38%) - wynika z analiz Accenture.

fot. mat. prasowe

Urządzenia elektroniczne preferowane przez użytkowników Internetu w USA

Urządzenia elektroniczne preferowane przez użytkowników Internetu w USA


Boomers wykonują miesięcznie mniej rozmów przez telefon komórkowy niż młodzież i młodsi dorośli. Tylko dzieci i seniorzy rozmawiają mniej - wykazał raport Nielsen Mobile. Młodsi Boomers rozmawiają średnio nieco więcej w miesiącu niż starsi z tego pokolenia (193 w porównaniu do 145) i wysyłają zdecydowanie więcej SMSów (128 w porównaniu do 38).

Jednym z powodów, dla których młodsi Boomers piszą częściej wiadomości tekstowe niż starsi, może być fakt, że w ich domach mieszkają wciąż ich dzieci bądź też ktoś z rodziny w wieku przybliżonym do ich dzieci. Badanie przeprowadzone przez korporację Opinion Research dla Sprint wykazało, że 76% Boomers, którzy piszą SMSy - wysyłają je właśnie do swoich dzieci. Jak wynika z najnowszego raportu Pew Internet & American Life Project pod tytułem "Networked Families" - rodzice, zarówno wychowujący dzieci razem, jak i osobno, wysyłają zdecydowanie więcej SMSów niż ci, którzy nie mają dzieci.

fot. mat. prasowe

Średnia ilość rozmów i SMSów na użytkownika telefonu komórkowego w USA

Średnia ilość rozmów i SMSów na użytkownika telefonu komórkowego w USA

Samochody używane XI 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: