Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2008.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel IX 2008
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008 r.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2008 r.
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego na pierwszym miejscu znajduje się Google z zasięgiem 85,48 proc. (we wrześniu 85,87 proc.), drugim Onet.pl - 64,03 proc. (63,99 proc. we wrześniu), trzecim Wirtualna Polska - 55,41 proc. (we wrześniu zasięg wynosił 55,58 proc.), a na czwartym nasza-klasa.pl z zasięgiem 53,71 proc. (we wrześniu 52,97 proc.). Zmiany w październikowym rankingu w porównaniu do zestawienia z września następują dopiero od miejsca 12, na którym znalazła się Grupa Gadu-Gadu, zajmująca we wrześniu pozycję 13. Natomiast witryna mozilla.com okupująca w poprzednim zestawieniu pozycję 12, w październikowym rankingu w ogóle się nie pojawiła. Inną witryną, która się nie pojawiła w rankingu, w porównaniu do poprzedniego zestawienia, jest otoMoto, która we wrześniu zajmowała 20 pozycję z zasięgiem 18,88 proc. Wolne pozycje w październiku objęły serwisy Grupa Medousa.pl na miejscu 18 z zasięgiem 18,58 proc. oraz sciaga.pl na miejscu 19 z zasięgiem 18,55 proc..
Biorąc pod uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon w październiku, pierwsze miejsce należy do portalu nasza-klasa.pl z 10 756 039 939 odsłon, na drugim miejscu uplasował się serwis Allegro.pl z 4 253 689 620 odsłon, a na trzecim Onet.pl z 3 558 366 476 odsłon. W porównaniu z wrześniowym zestawieniem nastąpiła jedna zmiana. Serwisy youtube.com oraz travian.pl zamieniły się pozycjami, przy czym w październiku pierwszy z nich zajął pozycję 9 a drugi 10.