Święta 2008 w USA: rosną zakupy online
2008-12-23 12:29
Wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce w USD od „Cyber Poniedziałku” © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy online: sposób oszczędzania w święta
W ciągu 5 dni, zaczynając od 1 grudnia (tzw. "Cyber Poniedziałek" - ang. "Cyber Monday", nazwany tak przez Krajową Federację Sprzedawców Detalicznych w USA - ang. National Retail Federation) rozpoczęła się najgorętsza część sezonu zakupów świątecznych online, sezonu, który przyniósł przychód 3.74 miliarda USD - co jest wzrostem o 9%, w porównaniu do roku 2007. Dwa pojedyncze dni w pierwszym tygodniu grudnia 2008 r. "przyniosły utarg" wielkości ponad 800 milionów USD w sprzedaży online - poniedziałek 1 grudnia - z sumą 846 milionów USD i wtorek 2 grudnia - z sumą 823 milionów USD."Świąteczny sezon zakupów online zwiększył się znacząco od Święta Dziękczynienia, gdy klienci poczuli ducha świąt i zauważyli bardzo atrakcyjne obniżki sprzedawców," powiedział prezes comScore Gian Fulgoni. "Szczególnie zachęcający jest 9 procentowy wzrost sprzedaży, który pojawił się od "Cyber Poniedziałku". Wzrost ten jest z pewnością pozytywnym zjawiskiem w ciężkim sezonie sprzedaży ale powinien być rozwijany w dalszej perspektywie. W okresie pomiędzy Świętem Dziękczynienia a Świętami Bożego Narodzenia - w tym roku pięć dni krótszym niż w zeszłym roku - powinniśmy nieustannie widzieć silny wzrost w czasie najgorętszych dni od chwili obecnej do samych Świąt - jeśli tegoroczny poziom świątecznych wydatków online ma w końcu zrównać się z tym z 2007 r."
fot. mat. prasowe
Wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce w USD od „Cyber Poniedziałku”
Najpopularniejsze kategorie w sprzedaży online od "Cyber Poniedziałku"
Najszybciej, w okresie od 1 do 5 grudnia 2008 r. rozwinęła się sprzedaż produktów w kategoriach: Sport i Fitness (wzrost o 35%) oraz Elektronika Użytkowa (wzrost o 24%) a przypływ sprzedaży spowodowany był znacznymi obniżkami cen wielu pozycji - włączając telewizory z płaskim ekranem, produkty z sektora Odzież i Akcesoria, który był drugą największą kategorią w sprzedaży online w czasie wspomnianego okresu (zaraz po Sprzęt Komputerowy) doświadczając silnego wzrostu - o 16%. Dużego spadek odnotowany został w kategoriach Muzyka, Filmy i Video (spadek o 24%) oraz Biżuteria i Zegarki (spadek o 22%).
fot. mat. prasowe
Wzrost liczby odwiedzających najpopularniejsze strony oferujące sprzedaż online
Najczęściej odwiedzane strony internetowe od "Cyber Poniedziałku"
W czasie pięciu dni od "Cyber Poniedziałku", odnotowano 2 procentowy wzrost odwiedzin w sklepach online, w porównaniu do tego samego okresu w 2007 r., a wiele stron przyciągnęło pokaźną liczbę użytkowników. Na szczycie listy, z 36 milionami poszczególnych użytkowników znalazł się eBay. Wśród dziesięciu najczęściej odwiedzanych stron, wzrost liczby odwiedzin, w porównaniu do zeszłego roku, odnotowano jeszcze na trzech: Amazon Sites (wzrost o 10%), Wal-Mart (wzrost o 7%) i Apple Inc. (wzrost o 29%).
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl