Konkurencyjność firmy w warunkach Internetu
2008-12-30 13:23
![Konkurencyjność firmy w warunkach Internetu Konkurencyjność firmy w warunkach Internetu](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/konkurencyjnosc-przedsiebiorstw/Konkurencyjnosc-firmy-w-warunkach-Internetu-27846-200x133crop.jpg)
© fot. mat. prasowe
Dziś może nam się wydawać, że internet to zwierzę oswojone, które nie zaskoczy żadnym dziwnym wyskokiem. Nie przeraża nas już e-handel ani podawanie osobistych danych online dla znajomych. Ciągle jednak jesteśmy na początku drogi. Jakie kształtują się przed nami perspektywy? W największym skrócie - zwiększenie konkurencyjności.
Przeczytaj także: KPP: koszty pracy obniżają konkurencyjność
W książce „Konkurencyjność. Poziom makro, mezo i mikro” Nelly Daszkiewicz (red. nauk.) (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008), znajduje się bardzo ciekawa tabelka z zebranymi zastosowaniami technologii informacyjnej i komunikacyjnej ICTs (ang. Information and Communication Technologies) oraz odpowiadającymi im potencjalnymi efektami i korzyściami. Spójrzmy na niektóre z nich.W obszarze „E-EDUKACJA” są to:
zastosowania:
- edukacja na odległość i na żądanie,
- książki, czasopisma i biblioteki online,
- wirtualne bazy danych,
- kursy online i całe wirtualne uniwersytety,
- sieci naukowców z całego świata wspólnie pracujących nad problemami,
- oszczędność kosztów kształcenia,
- dodatkowe formy kształcenia,
- edukacja dla grup marginalizowanych,
- edukacja obszarów słabo zaludnionych,
- nauka w rdzennych językach,
- realizacja wspólnych projektów z pasjonatami z całego świata.
- e-banking,
- e-handel,
- e-turystyka,
- porównywarki cenowe,
- możliwość sprzedaży klientom na całym świecie,
- zastosowanie GIS (globalnego systemu informacyjnego),
- oszczędność kosztów kształcenia,
- dodatkowe formy kształcenia,
- edukacja dla grup marginalizowanych,
- edukacja obszarów słabo zaludnionych,
- nauka w rdzennych językach,
- realizacja wspólnych projektów z pasjonatami z całego świata.
- uproszczenie procesu kupna-sprzedaży,
- obniżka kosztów transakcyjnych,
- elastyczność dostosowywania wielkości podaży do popytu,
- nowe formy i możliwości zatrudnienia,
- podnoszenie produktywności i konkurencyjności.
Przeczytaj także:
Przemysł wytwórczy UE: konkurencyjność do poprawy
![Przemysł wytwórczy UE: konkurencyjność do poprawy [© .shock - Fotolia.com] Przemysł wytwórczy UE: konkurencyjność do poprawy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/przemysl/Przemysl-wytworczy-UE-konkurencyjnosc-do-poprawy-143301-150x100crop.jpg)
oprac. : Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej na ten temat:
konkurencyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność, konkurencyjność MSP, konkurencyjność firmy