Płatny Internet staje się polską rzeczywistością.
2002-12-02 15:16
W związku z nieustającymi problemami internetowej branży reklamowej, serwisy informacyjne coraz częściej patrzą w stronę płatnego dostępu do treści, tzw. kontentu. Również w Polsce odpłatność znajduje zwolenników, nawet wśród największych serwisów w kraju.
Zmiany następują w trybie ewolucyjnym, co jest zapewne przyczyną braku zauważalnego, społecznego sprzeciwu w stosunku do tego niewątpliwie wzmacniającego się trendu. Niemniej jednak płatny Internet dla wielu jest nadal czymś niezrozumiałym.
"Słowem kluczowym jest papier. Nie istnieje jeszcze w Polsce coś takiego jak społeczeństwo informacyjne, mamy społeczeństwo informacji na papierze. Ludzie w rzeczywistości chętniej płacą za papier niż za informację na nim wydrukowaną. Z tym problemem musi zmierzyć się każdy e-wydawca wprowadzający opłaty." - powiedział Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes.
Do grona płatnych publikacji dołączył dziś również CzasNaE-Biznes, szerzący wiedzę z zakresu marketingu małych i średnich e-biznesów.
Według redaktora, siłą CzasNaE-Biznes jest istniejąca już baza materiałów i ponad 4 tysięczna lista stałych czytelników. Odpłatność obejmie większość artykułów, bezpłatnymi mają pozostać tylko te bardziej ogólne. W ramach abonamentu zawarto też jednorazową opłatę za aktywację konta na forum.
Nowym subskrybentom serwisu CzasNaE-Biznes zagwarantowano 10 dniową gwarancję na zwrot pieniędzy niezależnie od przyczyny rezygnacji z subskrypcji.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
czasnae-biznes