HYPERmedia dla Oracle
2002-12-02 15:00
ORACLE zdecydował się na szersze wykorzystanie Internetu jako medium w swojej strategii komunikacji z klientami. Odpowiedzialna za realizację tej strategii jest firma HYPERmedia.
Przeczytaj także: 5 najważniejszych systemów Big Data na świecie. Kto wie o nas najwięcej?
Realizacja działań e-marketingowych oraz strategii e-komunikacji Oracle w Polsce została powierzona Agencji HYPERmedia. Firma odpowiedzialna jest za przeprowadzanie akcji promocyjnych w Internecie: promocji produktów, wydarzeń marketingowych, zakup mediów. Współpraca pomiędzy firmami przewiduje również udostępnienie know how agencji interaktywnej polskiemu oddziałowi korporacji."Oferta HYPERmedia była najbardziej atrakcyjna, między innymi ze względu na koszty obsługi agencji oraz kompleksowe działanie. Nie bez znaczenia było doświadczenie HYPERmediów w promocji produktów firm branży IT." - mówi Janusz Naklicki - szef marketingu Oracle Polska - wyjaśniając decyzję o wyborze agencji.
Ponieważ produkty firmy skierowane są do bardzo wąskiego grona odbiorców - do specjalistów branży IT i osób zarządzających przedsiębiorstwami, konieczne jest precyzyjne stargetowanie grupy, do której będą kierowane akcje marketingowe; tym bardziej, że nie każda z promocji kierowana jest do tej samej grupy docelowej.
Głównym celem niektórych akcji jest więc zebranie szczegółowych informacji na temat osób nimi zainteresowanych. Stanowią one bowiem potencjalnych klientów dla Oracle.
HYPERmedia posiada certyfikację GIODO, dzięki czemu jest podmiotem upoważnionym do zarządzania bazami teleadresowymi. Internet okazuje się najbardziej efektywnym narzędziem do przeprowadzania takich projektów.
Jedna z akcji przeprowadzonych przez HYPERmedia przyniosła efekt w postaci przekierowania w ciągu 5 dni 1000 zainteresowanych użytkowników na strony organizowanego przez Oracle seminarium Tech Day.
Inna kampania (konkurs zorganizowany wspólnie z serwisem IDG Polska, promujący serwer aplikacyjny Oracle9iAS), wsparta wysyłką bezpośrednią przeprowadzoną przez Oracle, przyniósł efekt w postaci 800 szczegółowo wypełnionych ankiet.
Wybór i dotarcie do grupy potencjalnych odbiorców technologii Oracle nie jest zadaniem prostym. Potencjalni klienci firmy to grupa niezwykle wymagająca, wyedukowana i szczególnie wrażliwa na błędne komunikowanie.
Przeczytaj także:
Microsoft i Oracle łączą Microsoft Azure i Oracle Cloud
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl