Europejskie zwyczaje dotyczące płatności
2009-01-12 12:37
Przeczytaj także: Krótsze opóźnienia w płatnościach w 2024 roku
Z badania wynika, że chcąc zasięgnąć informacji o wypłacalności swych klientów, zakłady rumuńskie korzystają w pierwszym rzędzie z informacji udzielanych przez banki (50%), następnie z zapytań, kierowanych do banków danych (43%) oraz z informacji Izby Przemysłowo-Handlowej (43%). Rumuńskie zakłady poddają kontroli blisko dwie trzecie (64%) swych stałych klientów. Jest to najwyższy wskaźnik, w porównaniu z innymi krajami, objętymi studium EOS.
Przeciętnie 40% ankietowanych rumuńskich uczestników studium podaje, że dyscyplina płatnicza uległa w ciągu ostatnich dwóch lat poprawie. Obserwując liczbę dokonanych terminowo płatności, określanych na 67% oraz przeciętny termin płatności, wynoszący 36 dni, stwierdzamy, że przedsiębiorstwa rumuńskie otrzymują swe należności szybciej, niż ich koledzy z Rosji, Polski lub Grecji - krajów, objętych niniejszym porównaniem. Być może właśnie dzięki temu ponad połowa (51%) przedsiębiorstw ocenia przyszłość pozytywnie, oczekując dalszej poprawy dyscypliny płatniczej. Ponadto większość spośród nich nie doświadczyła jeszcze spowodowanych opóźnionymi płatnościami problemów z płynnością finansową.
fot. mat. prasowe
Które z wymienionych niżej możliwości finansowania wykorzystywało Państwa przedsiębiorstwo w ciągu u
Rosja
fot. mat. prasowe
Czy solidność i wypłacalność klientów badana jest przed zawarciem transakcji - choćby tylko od czasu
Natomiast z badania wynika, że udział stałych klientów, poddawanych w Rosji badaniu solidności i wypłacalności, wynosi 60% i jest wysoki, w porównaniu z Polską (48%) i Grecją (37%). Różne są także metody, stosowane w ramach badania solidności i wypłacalności klientów. Podczas gdy firmy greckie i rumuńskie korzystają głównie z informacji bankowych, zakłady rosyjskie decydują się na poszukiwania prowadzone w internecie oraz posługują się wymianą informacji w ramach własnego przedsiębiorstwa a także sprawozdaniami zamieszczanymi w mediach.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl