Turystyka wśród internautów w 2008
2009-01-19 11:54
Przeczytaj także: Sezon turystyczny 2010: podsumowanie
Wyżywienie
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane formy wyżywienia w okresie I-XII 2008
W roku 2007 pakiet All Inclusive z wartością 37,46% przegrał z opcją śniadań i obiadokolacji (HB) 37,86%.
Takie wartości mogą wskazywać, że coraz częściej wypoczywamy stacjonarnie. Opcja All Inclusive jest bowiem korzystna przede wszystkim dla tych turystów, którzy stosunkowo dużo czasu spędzają na terenie obiektu hotelowego.
First czy last
Promocja typu last minute wygrywa. Z raportu EasyGo.pl wynika, że w 2008 roku aż 53,02% ofert została kupiona w ostatniej chwili. Alternatywna akcja marketingowa touroperatorów, wcześniej taniej, polegająca na dużych zniżkach w zamian za wcześniejsze rezerwacje zyskała sympatię 12,35% klientów portalu. Różnica wciąż bardzo wyraźna, ale trzeba pamiętać, że Polacy zalety ofert wcześniej taniej odkryli zaledwie 2-3 lata temu. Warto zatem podkreślić rozwój tej opcji. W 2007 roku skorzystało z niej 9,7% klientów EasyGo.pl. Roczny wzrost o 2,65% napawa zatem optymizmem.
Mateusz Kazieczko, prezes zarządu EasyGo.pl, komentuje:
Analiza poszczególnych elementów nie przynosi większych niespodzianek. Turystyka rozwija równomiernie, planowo, adekwatnie do naszych podróżniczych aspiracji i finansowych możliwości. Masowo stawiamy na średnią i dobrą jakość w zamian za relatywnie niską cenę. Kuszą nas promocje, rabaty cenowe w ulubionych kierunkach, ale cieszą też duże obniżki w nowych, egzotycznych destynacjach. Podróżujemy częściej i dalej. Podsumowując rok 2008 trudno jednak pominąć wątek firstów i lastów.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl