Praca w branży PR 2008
2009-01-22 01:24
Przeczytaj także: Praca w branży PR 2007
Co ciekawe, jak zauważa PRoto, w 2008 roku tylko 60 pracodawców zdecydowało się nie podać miejsca zatrudnienia, podczas gdy w 2007 nie zrobiło tego aż 276 ogłoszeniodawców.
W 2008 najczęściej poszukiwano specjalistów – ponad połowa (48 proc.) wszystkich ofert była przeznaczona właśnie dla nich. Ta tendencja utrzymywała się nieprzerwanie przez cały rok. 27 proc. ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich, w 16 proc. ogłoszeń poszukiwano praktykantów i stażystów, zaś w 9 proc. - asystentów/konsultantów. Większość ogłoszeń dotyczyła więc stałego zatrudnienia, choć niemało było ofert dla praktykantów, na których zapotrzebowanie na rynku jest obecnie, jak i rok wcześniej, większe niż na asystentów/konsultantów.
fot. mat. prasowe
Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie
Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie
14 pracodawców spodziewało się, że ich pracownicy będą posługiwać się oprócz angielskiego – rosyjskim lub (w 13 ofertach) - znali francuski; w sześciu ofertach – niezbędna była znajomość francuskiego; w pojedynczych ofertach poszukiwano osób, które oprócz angielskiego posługiwałyby się włoskim, hiszpańskim, ukraińskim czy japońskim. Znajomość wymienionych była w nich jednak raczej atutem niż warunkiem niezbędnym. Co ciekawe, aż w 396 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.
W badanym okresie najwięcej ogłoszeń dotyczyło zatrudnienia w branży media/marketing (46 proc.), głównie są to oferty pochodzące z agencji PR-owskich, PR-owsko-reklamowych, marketingowych, w większości mających swoje biura w Warszawie. 8 proc. ofert dotyczyło pracy w branży finanse/ubezpieczenia, 5 proc. – w branży IT i FMCG, 4 proc. – na co należy zwrócić szczególną uwagę – w branży administracyjnej, głównie w instytucjach państwowych, po 3 proc. dotyczyło zatrudnienia w branży edukacyjnej i wydawniczej, a po 2 proc. ofert zamieścili ogłoszeniodawcy związani z telekomunikacją, nieruchomościami i branżą budowlaną.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców; z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe, oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
![Praca w branży PR 2013 [© Dmitriy Shpilko - Fotolia.com] Praca w branży PR 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-PR/Praca-w-branzy-PR-2013-131197-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl