Firmy internetowe w Polsce optymistyczne
2009-02-03 12:28
Przeczytaj także: Opóźnione płatności blokują polskie firmy
fot. mat. prasowe
Ocena źródeł niepowodzenia rozmów z inwestorami
Rozpoczynając rozmowę z inwestorem, początkujący przedsiębiorcy są pełni obaw. Z raportu LaunchIT wynika, że wielu z nich boi się asymetrii w stosunkach z inwestorem kapitałowym - tego, że wykorzysta w nieuczciwy sposób swoja przewagę negocjacyjną. Najważniejszą obawą jest strach przed niekorzystnymi klauzulami (52% wskazań respondentów). Twórcy internetowych firm boją się forsowania w umowach inwestycyjnych zapisów, które potem okażą się dla nich bardzo niekorzystne. Prawie równie ważny (51%) jest też strach przed dominacja inwestora i jego wpływem na wszystkie istotne decyzje biznesowe.
fot. mat. prasowe
Ocena zagrożeń dla inwestobiorcy
Z raportu wynika, że optymizm to zdecydowanie najlepsze określenie nastrojów branży internetowej pod koniec 2008 r. Niewielu przedsiębiorców widzi duże trudności z pozyskaniem kapitału na rozwój swoich pomysłów i jednocześnie większość wierzy w możliwość powstania w Polsce start-upu, który odniesie sukces na całym świecie.
Aż 81% osób związanych z branżą e-biznesu jest zdania, że globalny sukces polskiej firmy internetowej jest możliwy. Czy osoby z większym doświadczeniem biznesowym są do tego nastawione bardziej sceptycznie? Wyniki badania pokazują, że raczej nie, choć odsetek odpowiedzi „Nie, raczej w to nie wierze” wynosi już 22%.
fot. mat. prasowe
Szanse na globalny sukces polskiego start-upu
Badanie, przeprowadzone przez Business Angel Seedfund, było realizowane w październiku i w listopadzie 2008 r. w formie ankiety internetowej dostępnej na stronie LaunchIT. Łącznie wzięło w nim udział 749 osób związanych z e-biznesem.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl