Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
2009-02-04 13:57
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA - PRZENOŚNOŚĆ NUMERÓW
O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 86,8%.
Większość klientów biznesowych, którzy słyszeli o możliwości zmiany operatora przy jednoczesnym zachowaniu numeru telefonu twierdzi, że taka możliwość występuje u operatorów telefonii komórkowej (93,2%). Telefonii stacjonarnej przypisuje ją sześciu na dziesięciu badanych (60,3%).
fot. mat. prasowe
Preferencje klientów biznesowych dotyczące możliwości zachowania dotychczasowego numeru telefonu prz
Dogodność taka w opinii tych klientów biznesowych, którzy skłonni byliby za usługę zapłacić, powinna kosztować ok. 46 zł przy przeniesieniu numeru telefonu stacjonarnego i ok. 40 zł w przypadku przeniesienia numeru telefonu komórkowego.
Z takiej możliwości skorzystało dotychczas jedynie 8,3% firm, które przeniosły numery u operatora stacjonarnego i 5,5% firm, które przeniosły numery u operatora komórkowego.
TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA – OGÓLNA OCENA RYNKU
Wśród klientów biznesowych dominuje raczej pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem jego funkcjonowania. Lepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu czterech na pięciu klientów biznesowych (79,2%) przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5% badanych.
fot. mat. prasowe
Ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego (w %, N rzeczywiste=400)
Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) w dniach 8-12 grudnia 2008 roku na terenie całego kraju. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl