Menedżerowie: kryzys a strategia firmy
2009-02-15 00:05
Przeczytaj także: Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008
W świetle badań, komunikacja pomiędzy zarządem a menedżerami, a także pomiędzy zarządem a pracownikami, jest najsłabszą stroną przedsiębiorstw. Zapytani o oczekiwane zmiany w organizacji pracy, Polscy menedżerowie na pierwszym miejscu wskazują na konieczność lepszej informacji ze strony zarządu (49%). Polskie firmy nie budują kapitału zaufania, który miałby procentować w czasie kryzysu.
Poza zwiększeniem przepływu informacji, polscy respondenci wskazują też na konieczność wzmocnienia kompetencji zespołów (47%). Tym samym potwierdzają, że kompetencja zbiorowa jest istotnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw także w czasie kryzysu.
„Motywowanie pracowników to nie tylko wynagrodzenia, ale też, a może przede wszystkim, poczucie przynależności do organizacji, przejrzystość, informacja. Badania pokazują, że polskie przedsiębiorstwa zaniedbują ten aspekt. Z tego powodu będziemy wyjątkowo zagrożeni, gdy pojawi się głębszy kryzys” – dodaje Joanna Mikołajczak.
fot. mat. prasowe
Jakie są Pana/i zadania i oczekiwania w wykonywaniu funkcji menedżera w obecnej sytuacji?
Jakie są Pana/i zadania i oczekiwania w wykonywaniu funkcji menedżera w obecnej sytuacji?
W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie grupy BPI przez francuski ośrodek badania opinii- BVA w grudniu 2008, wzięło udział 7 590 osób menedżerów z 14 krajów (Finlandia, Rosja, Wielka Brytania, Niemcy, Polska, Rumunia, Szwajcaria, Belgia, Francja, Hiszpania, Chiny, Włochy, USA, Brazylia), w tym 521 osób z Polski. Badanie zostało wykonane przy pomocy Internetu pośród menadżerów przedsiębiorstw sektora prywatnego, zatrudniających ponad 10 pracowników.
Przeczytaj także:
Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl