eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach I 2009

Branża PR w mediach I 2009

2009-02-27 00:52

Branża PR w mediach I 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W styczniu zainteresowanie mediów zagadnieniami PR nadal utrzymywało się na wysokim poziomie. W opisywanym miesiącu w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 390 publikacji związanych z PR-em - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach 2008

Jak wynika z zestawienia, pomimo rezygnacji z analizy prasy regionalnej, liczba zakwalifikowanych do raportu materiałów związanych z PR-em spadła bardzo nieznacznie (w styczniu analizie poddano 390 materiałów, natomiast w grudniu ubiegłego roku - 393)

W styczniu pierwsze miejsce wśród tematów zajął PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 268 publikacji na ten temat). Uwagę zwraca wyraźna przewaga lidera nad pozostałymi tematami rankingu. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka branży PR (52), a trzecie – PR Polski (29). Warto zwrócić uwagę, że jedynie 11 spośród styczniowych materiałów miało wydźwięk pozytywny, zdecydowana większość (268) styczniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 14 materiałów miało charakter negatywny.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

W styczniu 126 razy cytowano i 36 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 140 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

W styczniu ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Wojciech Jabłoński (12). Drugie miejsce zajął Piotr Tymochowicz (11). Obaj komentowali zazwyczaj, z perspektywy public relations, bieżące wydarzenia polityczne. Kolejni w zestawieniu to Wiesław Gałązka (5) oraz Rafał Czechowski (4).

Zestawienie instytucji najczęściej wymienianych w styczniu w kontekście PR-u zdominował PSPR (5). Warto także zwrócić uwagę na coraz częstsze wypowiedzi osób z biur informacji i promocji urzędów miast: UM Gdańsk – 6, UM Kraków, UM Poznań, UM Warszawa – po 2 razy.

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w grudniu pierwsze miejsce zajęła firma Glaubicz Garwolińska Consultants, wzmiankowana 5 razy.

W styczniu 2009 roku, z wszystkich opublikowanych 390 artykułów, aż 248 pochodziło z telewizji i radia (odpowiednio: 198 i 50), pozostałe były tekstami z prasy. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską dwa pierwsze miejsca zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (99) oraz Polsat News (36). W pierwszej piątce znalazł się tylko jeden przedstawiciel prasy – Rzeczpospolita (31), która zajęła 3 miejsce w zestawieniu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: