Branża PR w mediach I 2009
2009-02-27 00:52
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach 2008
Jak wynika z zestawienia, pomimo rezygnacji z analizy prasy regionalnej, liczba zakwalifikowanych do raportu materiałów związanych z PR-em spadła bardzo nieznacznie (w styczniu analizie poddano 390 materiałów, natomiast w grudniu ubiegłego roku - 393)W styczniu pierwsze miejsce wśród tematów zajął PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 268 publikacji na ten temat). Uwagę zwraca wyraźna przewaga lidera nad pozostałymi tematami rankingu. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka branży PR (52), a trzecie – PR Polski (29). Warto zwrócić uwagę, że jedynie 11 spośród styczniowych materiałów miało wydźwięk pozytywny, zdecydowana większość (268) styczniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 14 materiałów miało charakter negatywny.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W styczniu ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Wojciech Jabłoński (12). Drugie miejsce zajął Piotr Tymochowicz (11). Obaj komentowali zazwyczaj, z perspektywy public relations, bieżące wydarzenia polityczne. Kolejni w zestawieniu to Wiesław Gałązka (5) oraz Rafał Czechowski (4).
Zestawienie instytucji najczęściej wymienianych w styczniu w kontekście PR-u zdominował PSPR (5). Warto także zwrócić uwagę na coraz częstsze wypowiedzi osób z biur informacji i promocji urzędów miast: UM Gdańsk – 6, UM Kraków, UM Poznań, UM Warszawa – po 2 razy.
fot. mat. prasowe
Media publikujące informacje o PR
W styczniu 2009 roku, z wszystkich opublikowanych 390 artykułów, aż 248 pochodziło z telewizji i radia (odpowiednio: 198 i 50), pozostałe były tekstami z prasy. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską dwa pierwsze miejsca zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (99) oraz Polsat News (36). W pierwszej piątce znalazł się tylko jeden przedstawiciel prasy – Rzeczpospolita (31), która zajęła 3 miejsce w zestawieniu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl