Skuteczne i dochodowe ministrony
2003-12-26 00:02
W ostatnim artykule napisałem o ministronach jako alternatywie dla PRZEDsprzedaży. Zapowiedziałem, że kolejny artykuł również będzie im poświęcony. Oto 5 czynników decydujących o sukcesie (skuteczności i opłacalności) partnerskich ministron: dobór grupy docelowej, dobry i atrakcyjny produkt, klik - klik - $$$, wysokie miejsca w wyszukiwarkach, skuteczna reklama.
Artykuł "Ministrony zamiast PRZEDsprzedaży?" znajdziesz pod tym adresem: 1. DOBÓR GRUPY DOCELOWEJ
Żeby oferta, którą prezentujesz na ministronie, była skuteczna - musi być skierowana do odpowiedniego odbiorcy. Pamiętaj:
"Jeśli sprzedajesz wszystkim, to tak naprawdę nie sprzedajesz nikomu."
Ta klasyczna marketingowa reguła jest w przypadku ministron bardzo, bardzo prawdziwa. Napisz i skomponuj ofertę tak, żeby była skierowana do konkretnej grupy docelowej.
Odwiedź tę stronę:
To wspólna cecha PRZEDsprzedaży i ministron... Tyle tylko, że ministrona nie daje drugiej szansy. Każdy błąd w planowaniu odbija się drastycznie na jej skuteczności i Twoich dochodach. Po prostu bądź pewien, że zwracasz się do właściwych ludzi...
2. DOBRY I ATRAKCYJNY PRODUKT
...z odpowiednim produktem.
Produkt, który chcesz sprzedawać na ministronie, powinien spełniać trzy warunki:
- być atrakcyjny dla Twojej grupy docelowej
- mieć dobry stosunek jakości do ceny
- być z gatunku "chodliwych"
"Chodliwy" produkt to oczywiście taki, który ludzie kupują. Na pewno przyda Ci się tu lista najczęściej kupowanych w internecie kategorii produktów. (kolejność jest zachowana - najpopularniejsze są najwyżej)
1. Książki i e-booki
2. Płyty CD i DVD (muzyka i film)
3. Oprogramowanie (programy i gry)
4. Usługi turystyczne (wycieczki, bilety itp.)
5. Odzież
6. Upominki, prezenty
7. Sprzęt elektroniczny (komputerowy, RTV)
8. Usługi rozrywkowe (gry sieciowe, hazard, erotyka)
9. Sprzęt gospodarstwa domowego (AGD)
10. Artykuły spożywcze i leki
Ale dobry produkt dla ministron to też taki, na którym dużo zarobisz. Jeśli chcesz sprzedawać drogi gadżet elektroniczny, to możesz poświęcić ministronę tylko jemu...
...ale jeśli sprzedajesz książki, to nie możesz skupić się na pojedynczym tytule. Powód jest prozaiczny - mimo dobrej sprzedaży ministrona może na siebie nie zarobić z powodu zbyt niskich prowizji.
Przy wyborze produktu (lub linii produktów) dla ministrony uwzględniaj to, czy może się on dobrze sprzedać ORAZ to, ile możesz na jego sprzedaży zarobić.
Bądź ostrożny przy dodawaniu kolejnych produktów do jednej ministrony. Zbyt duża ich liczba i/lub zbytnie zróżnicowanie może stać się przeszkodą - bo bardzo ważne jest...
oprac. : Wojciech Spytek / Programy Partnerskie.info