Promocja miasta a media online
2009-03-01 12:29
Liczba artykułów dotycząca poszczególnych miast © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Największe miasta Polski a media online
Ze względu na nowy rok, media dokonywały - nierzadko krytycznych - podsumowań działań promocyjnych dla danych miast (Szczecin) czy też dotychczasowego ruchu turystycznego. Na przykład w Krakowie stwierdzono, że był on mniejszy, w związku z tym władze miasta powinny przeznaczyć więcej środków na budżet. Chętnie opisywano nowe strategie promocyjne (Poznań, Kielce) czy też ich brak (Kraków). Nowy szef biura promocji Krakowa skrytykował duże plenerowe imprezy z udziałem gwiazd jako główne narzędzie marketingowe w przypadku miast i zapowiedział nową strategię. Styczeń był również czasem uchwalania budżetów promocyjnych miast i zmian personalnych wśród osób odpowiedzialnych za promocję w poszczególnych urzędach miejskich.Z raportu wynika, że najgorętszym tematem związanym z promocją miast były kontrowersje związane z projektem logo promującego Białystok, w którym doszukiwano się podobieństwa do logo organizacji broniącej praw mniejszości seksualnych z Nowego Jorku. Po intensywnej debacie pomiędzy przedstawicielami różnych frakcji politycznych i jeszcze przed ogłoszeniem wyników specjalistycznej ekspertyzy, prezydent miasta zdecydował się zrezygnować z dalszych usług firmy Eskadra, która opracowała projekt logo. Problemy Eskadry były również opisywane przez media w kontekście innych obsługiwanych przez tę agencję miast, jak np. Olsztyn czy Toruń.
Kolejnym interesującym media tematem jest rywalizacja polskich miast w konkursie o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. Najbardziej zaawansowana w przygotowaniach jest Łódź, która walczy o powołanie odrębnego biura promocji, ale również Toruń, Gdańsk, Lublin, Wrocław i Warszawa. Z kolei przedstawiciele Opola stwierdzili, że ze względów budżetowych ich miasto nie spełnia kryteriów udziału w konkursie, jednak z pewnością może zaistnieć dzięki współpracy z tym polskim ośrodkiem, który wygra rywalizację.
fot. mat. prasowe
Liczba artykułów dotycząca poszczególnych miast
W styczniu w mediach internetowych zdecydowanie przodował Białystok, co wynika z kontrowersji wokół logo miasta. Drugie miejsce przypadło Łodzi, prowadzącej najbardziej intensywne działania promocyjne związane z konkursem na Europejską Stolicę Kultury. W pierwszej dziesiątce nie mogło też zabraknąć Krakowa i Warszawy. Zaskoczeniem mogła się okazać piąta pozycja Torunia; wynika ona z faktu, że jest to miasto, które również bardzo intensywnie przygotowuje się do konkursu na Europejską Stolicę Kultury.
Informacje o badaniu
Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Analizie ilościowej poddano artykuły zawierające słowa „promocja + nazwa miasta”, dotyczące działań promocyjnych podejmowanych przez dane miasto, z okresu 1-31 stycznia 2009 r.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl