Sprzedaż taniego alkoholu spadnie o połowę?
2009-03-02 13:34
Przeczytaj także: Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
W pierwszych miesiącach od podniesienia akcyzy na alkohole mocne w styczniu 2009 r., producenci obserwują wyraźny spadek sprzedaży wódek, szczególnie w segmencie ekonomicznym, w którym klienci są najbardziej uczuleni na drobne nawet podwyżki cen.- Powodem jest podniesienie o 9 proc. od 1 stycznia podatku akcyzowego, który spowodował wzrost cen alkoholi średnio o 10 proc. - mówi Gazecie Prawnej Wojciech Bortkiewicz z Polmosu Lublin.
Cena wielu ekonomicznych marek wódki przekroczyła kwotę 20 zł, stanowiącą barierę dla osób nastawiających się na tani produkt.
- Jest niebezpieczeństwo, że ich odbiorcy przerzucą się na towary z szarej strefy. To może spowodować, że sprzedaż na rynku znacznie wyhamuje - mówi Wojciech Bortkiewicz. Cena produkowanej przez Polmos Lublin wódki Czysta de Lux zwiększy się z 19 zł do 19,50 zł. Producenci szacują, że sprzedaż tanich wódek może zmaleć nawet o połowę, czyli 35 mln litrów w ciągu całego 2009 r.

oprac. : Handel-Net.pl