Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
2009-03-03 13:55
Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn
Google Analytics
Chyba nie trzeba tego narzędzia polecać i do niego namawiać. 10 proc. korporacji z listy Fortune 1000 zmieniło licencjonowane systemy statystyczne właśnie na GA. Google Analytics pozwala na bardzo szczegółową analizę ruchu na stronie. Jest również, w połączeniu z Google AdWords, nieocenionym narzędziem przy realizacji kampanii PPC.
Google Internal Search
Instalacja silnika wyszukiwania od Google to prosty i skuteczny sposób na to, aby zrozumieć, czego dokładnie szukają nasi użytkownicy i w jaki sposób formułują swoje zapytania. Gromadzenie wpisywanych przez nich do wyszukiwarki słów i fraz pozwala zorientować się na przykład, czy użytkownicy poszukują treści nieistniejącej, czy też w ramach istniejących wyników należy dokonać aktualizacji, poszerzenia lub silniejszej ekspozycji danej treści serwisu w ramach istniejącej architektury informacji.
CrazyEgg
Prosta w obsłudze i łatwa w interpretacji aplikacja do graficznej reprezentacji obszarów serwisu, w które użytkownicy klikają lub nie (niezależnie od obecności linku). Mapy CE pokazują, jak i gdzie użytkownicy postrzegają aktywność projektu strony. Można np. przekonać się, które z obszarów statycznej treści są traktowane jako aktywne i powinny stać się klikalne...
ClickTale
Narzędzie pozwalające w formie lash video oglądać zachowanie poszczególnych użytkowników w zakresie klikania, ruchu kursora, przechodzenia pomiędzy stronami, przewijania stron. Idealne m.in. do analizy zachowania użytkowników w obrębie stron formularza zakładania konta bankowego.
opiniac.com
Platforma pozwalająca na monitoring satysfakcji użytkowników serwisów internetowych. Działa w bardzo prosty sposób, poprzez bezpośrednie odpytywanie użytkowników o ocenę poszczególnych kryteriów satysfakcji oraz analizę dobrowolnych komentarzy i sugestii internautów. Zestawienia prezentowane są w dedykowanym panelu klienta (właściciela badanego serwisu).
Webankieta (opcjonalnie surveymonkey)
Aplikacja pozwala na prowadzenie ogólnych badań, zadawanie pytań użytkownikom w postaci ankiet lub sond, zarówno bezpośrednio na stronie wskutek popełnionej akcji lub losowo dla wybranych użytkowników, jak i opcjonalnie przy użyciu mailingu. Zestawienia są prezentowane w formie graficznej.
Tell-a-Friend King
Narzędzie do personalizowanego polecania danych stron, produktów, serwisów itd. Aplikacja, która jednocześnie odkłada styl i argumenty polecania, co pozwala zrozumieć najważniejsze dla klienta aspekty oferty. Po dłuższym okresie używania nieocenione źródło wiedzy dla kształtowania przekazu online.
Serph
Ciekawa aplikacja monitorująca WOM w sieci. Narzędzie pozwala na śledzenie wypowiedzi i ocen na temat danego serwisu, marki lub narzędzia w obrębie wybranych blogów, forów oraz sieci społecznościowych. Prosta metoda, aby udzielić sobie odpowiedzi na ogólne pytanie, czy użytkownicy lubią nasz serwis czy gonie lubią.
Livechat
Inny wymiar gromadzenia informacji o użytkownikach na bazie dialogów prowadzonych pomiędzy użytkownikami zgłaszającymi problemy a konsultanta- mi, którzy udzielają odpowiedzi przez aplikację typu chat. Aplikacja pozwala na odkładanie i analizę wartościowych wątków, których treść może służyć do eliminowania wąskich gardeł systemu.
Przeczytaj także:
Użyteczność stron www a ich popularność
![Użyteczność stron www a ich popularność Użyteczność stron www a ich popularność](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/serwisy-informacyjne/Uzytecznosc-stron-www-a-ich-popularnosc-18378-150x100crop.jpg)
oprac. : Zbigniew Nowicki / Marketing w Praktyce
Więcej na ten temat:
użyteczność stron www, analiza stron www, użyteczność stron internetowych, web-usability