Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
2009-03-03 13:55
Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn
AvaGuide
Podobnie do Livechat aplikacja skupia się na budowaniu bazy wiedzy w oparciu o dialog prowadzony z użytkownikiem. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia z automatycznym systemem zadającym konkretne pytania lub udzielającym sugestii. Pytania użytkowników nieznajdujące bezpośredniej odpowiedzi stanowią cenne źródło wiedzy do optymalizacji stron www.
Testy użyteczności
Metody statystyczne warto uzupełnić o analizę heurystyczną. Badania ergonomii można zlecić ekspertom na zewnątrz (uselab, komitywa, janmedia, makingwaves, testerzy, easylab, symetria) lub skorzystać z projektu uzytecznastrona.pl albo przeprowadzić samodzielnie, zachęcając użytkowników do realizacji konkretnych zadań na badanych stronach. W samo- dzielnym przypadku gorąco polecam zapoznanie się na początek z publikacją Steve Kruga – „Don’t make me think”. Książka uświadamia, na jakie kryteria należy zwracać uwagę podczas testów użyteczności.
Google Website Optimiser
Stosując część z wyżej wymienionych metod bardzo szybko nabierzemy chęci do zmiany i modernizacji obecnej postaci serwisu. Odradzam jednak pochopne działanie. W ramach takiego procesu warto użyć narzędzia GWO, które po- zwala nam ocenić stan bieżący punktów krytycznych oraz poddać pod publiczny pręgierz wykonane modyfikacje zanim zostaną one opublikowane online, porównując oczywiście z wynikami dla stanu obecnego.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
Przeczytaj także:
Użyteczność stron www a ich popularność
![Użyteczność stron www a ich popularność Użyteczność stron www a ich popularność](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/serwisy-informacyjne/Uzytecznosc-stron-www-a-ich-popularnosc-18378-150x100crop.jpg)
oprac. : Zbigniew Nowicki / Marketing w Praktyce
Więcej na ten temat:
użyteczność stron www, analiza stron www, użyteczność stron internetowych, web-usability