Badanie Megapanel: zmiana metodologii
2009-03-05 13:53
Twórcy badania Megapanel PBI/Gemius rozpoczęli wprowadzanie zmian w jego metodologii od II kwartału 2009. Badanie stanowi standard pomiaru oglądalności witryn w Polsce. Modyfikacje pozwolą na dostosowanie formuły Megapanelu do potrzeb rynku.
Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015
Badanie Megapanel PBI/Gemius powstało w roku 2005. W konsekwencji rozwoju rynku i jego potrzeb twórcy uznali za niezbędne dokonanie zmian w badaniu. W dniach od 27 lutego do 1 marca 2009 odbyło się spotkanie dotyczące metodologii, w którym na zaproszenie obu firm wzięło udział około 20 specjalistów. W wyniku obrad zostały podjęte decyzje odnośnie przyszłości badania.Modyfikacje są wprowadzane dwutorowo. Pierwszy obszar zagadnień dotyczy zmian w prezentacji wyników badania, które pojawią się w II kwartale 2009 i obejmą dostarczanie bezpośrednich danych emisyjnych na potrzeby planowania kampanii reklamowych.
Zmiany obejmują:
- dodatkową publikację danych cookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych. Publikacja dotyczy liczby plików cookie zarówno z Polski jak i zagranicy,
- publikowanie wyników według dwóch porządków: właścicieli witryn i nazw domen,
- stworzenie prostych reguł przyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasad wyodrębniania nowych.
Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile.
Twórcy badania będą informować systematycznie i z odpowiednim wyprzedzeniem o szczegółowych zmianach w Badaniu Megapanel PBI/Gemius.
Przeczytaj także:
Megapanel XII 2015
![Megapanel XII 2015 [© SkyLine - Fotolia.com] Megapanel XII 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/MegaPanel-PBI-Gemius/Megapanel-XII-2015-170194-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Megapanel, Megapanel PBI/Gemius, statystyki internetu, statystyki oglądalności, metodologia badania