Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet
2009-03-07 13:46

Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08 &# © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Osoby starsze a telewizja 2008
Z analizy elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej (badanie telemetryczne), realizowanego przez TNS OBOP od 1997 wynika, że od początku prowadzenia pomiaru kobiety poświęcają na oglądanie telewizji więcej czasu niż mężczyźni. Co roku średni dzienny czas, jaki kobiety powyżej 16. roku życia przeznaczają na oglądanie telewizji, jest o co najmniej kilka minut dłuższy niż w przypadku mężczyzn. Największa różnica - średnio aż 26 minut dziennie – miała miejsce w 2007 roku.fot. mat. prasowe
Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08
Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08 – 28.02.09
Najwięcej czasu kobiety przeznaczają na oglądanie stacji TVP1 (w okresie marzec 2008 - luty 2009 r. - 24% całkowitego czasu spędzonego przez telewizorem). Kolejne miejsca zajmują stacje TVP2, TVN oraz Polsat. W przeciwieństwie do kobiet, mężczyźni w tym samym okresie chętniej niż TVN wybierali Polsat.
Stacjami charakteryzującymi się największą przewagą widowni kobiecej w stosunku do męskiej są: Mezzo, Zone Romantica oraz JimJam. W okresie 1.03.08 – 28.02.09 osiągnęły one wskaźnik affinity w grupie kobiet o wartościach odpowiednio: 166, 165, 157. Dla porównania, stacjami o najbardziej męskiej widowni w tym samym okresie były Sport Klub+, Canal+ Sport2 oraz Patio TV.
fot. mat. prasowe
Stacje o najwyższym wskaźniku affinity w grupie kobiet 16+ w okresie 01.03.08 - 28.02.09
Stacje o najwyższym wskaźniku affinity w grupie kobiet 16+ w okresie 01.03.08 - 28.02.09
Najchętniej oglądanym programem wśród kobiet był serial „M jak miłość”. Średnia widownia premierowych odcinków programu wyniosła 4,9 mln kobiet (średnio 61% kobiet oglądających telewizję w czasie emisji serialu wybierało stację, na której był on nadawany). Kolejne miejsca w rankingu zajęły zmagania polskiej reprezentacji w piłce nożnej z drużynami Austrii i Niemiec podczas Mistrzostw Europy.
fot. mat. prasowe
Najlepiej oglądane programy w grupie Kobiety 16+ w okresie 01.03.2008 – 28.02 2009
Najlepiej oglądane programy w grupie Kobiety 16+ w okresie 01.03.2008 – 28.02 2009
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3071 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl