eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSkuteczna strona WWW firmy

Skuteczna strona WWW firmy

2003-12-29 00:01

Pierwszym krokiem podczas tworzenia własnego serwisu WWW przedsiębiorstwa, jeszcze na etapie jego planowania, jest znalezienie przez osoby odpowiedzialne za projekt internetowy, odpowiedzi na proste pytanie, otóż: "W jakim celu tworzymy nasz serwis?" Odpowiedź na to pytanie musi się pojawić zanim będzie można przejść do dalszych etapów planowania.
1. Główne cele witryn firmowych

Jeżeli cel naszego projektu nie będzie zdefiniowany lub będzie zdefiniowany niepoprawnie, może okazać się, iż strony WWW firmy będą generować koszty nie rodząc jednocześnie żadnych zysków. Obecnie możemy wyróżnić kilka podstawowych celów witryn firmowych:

Reklama
Wciąż jeszcze popularny powód tworzenia stron internetowych pomimo tego, iż efekty takiej reklamy niestety nie zaskakują bogatymi owocami. Serwisy tworzone głównie z myślą o reklamowaniu firmy nie sprawdzają się z kilku powodów. Jednym z nich jest trudność dotarcia do odpowiednich odbiorców, co wynika z faktu, że bannery i inne formy reklamy sieciowej okazały się mniej skuteczne niż to przewidywano. Nie ma gwarancji, iż użytkownika Internetu, który kliknie w nasz banner i zostanie przeniesiony do naszej strony, zainteresuje treść przedstawionej oferty. A jest to najważniejsze – zainteresowanie treścią.

Dodatkowy kanał obsługi
Często bywa tak, że podstawowym celem jest stworzenie dodatkowego kanału obsługi – a co za tym idzie poprawienie jakości obsługi naszych klientów. Okazało się, że w wielu przypadkach obsługa prostych zapytań odbieranych do tej pory poprzez np. infolinie może zostać przejęta przez serwis WWW.
Takie informacje jak cenniki, warunki serwisu, informacje o dostępności, czy wręcz sposobie zakupu powinny być łatwo dostępne, a własny serwis WWW jest bardzo dobrym miejscem do tego. W dodatku okazuje się, że taka forma obsługi klientów jest znacznie tańsza od stosowanych dotychczasowo metod, a na dodatek umożliwia natychmiastowe udzielanie informacji przez 24 godziny na dobę.

Sklep internetowy
Najbardziej wymagający pod względem technicznym i logistycznym. Dla zapewnienia działania sklepu WWW musimy posiadać serwer z zainstalowaną bazą danych i jakimś językiem skryptowym (php, asp). Istotne jest również posiadanie większej przestrzeni dyskowej niż w poprzednich przypadkach. Zdjęcia produktów i ich opisy mogą zająć całkiem sporo miejsca. Obecnie najchętniej za pośrednictwem sieci internauci kupują książki, płyty CD i ubrania (13% badanych przez firmę Taylor Nelson Sofres). Wzrasta jednak wirtualna sprzedaż sprzętu elektronicznego i usług turystycznych.

To tylko trzy przykładowe cele witryn firmowych. Oczywiście jest ich znacznie więcej, a dosyć specyficzną grupę stanowią serwisy przedsiębiorstw stricte internetowych, których cała działalność opiera się na i jest prowadzona w Internecie.

2. Wybór i zarejestrowanie nazwy domeny

Jeżeli nie chcemy ponosić kosztów rejestracji domeny (które notabene są stosunkowo niskie i nadal spadają), to można zdecydować się na korzystanie z domeny naszego dostawcy internetowego, w takim przypadku nasz adres (załóżmy dla firmy o nazwie Prestige) może wyglądać na przykład w ten sposób: prestige.polbox.pl czy też polbox.pl/prestige, jednak takie działanie nie wzbudza zaufania wśród potencjalnych klientów, przedsiębiorstwo kojarzy się negatywnie z firmą "krzak" – której nie stać nawet na wykupienie własnej domeny. Obecne cena za roczne utrzymanie domeny krajowej (*.pl) wynosi 200zł, a dla domen międzynarodowych (com, net, biz, info) ceny te dzięki dużej konkurencji spadły już poniżej 50zł. Tak więc są to minimalne koszty, które każde dbające o swój wizerunek przedsiębiorstwo powinno ponieść.

 

1 2 3

następna

oprac. : Adam Kubiczek / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: