eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSiła internetowego gadgetu

Siła internetowego gadgetu

2003-12-31 00:03

Przyszli, zobaczyli, ale czy wynieśli ze spotkania coś co sprawi, że będą o Tobie pamiętać dłużej niż przez następny kwadrans? W tradycyjnym marketingu obdarowałbyś ich małym prezentem: długopisem, kalendarzem, podkładką pod myszkę; czymś, co oprócz swej funkcji użytkowej będzie także nośnikiem informacji o Twojej firmie. Chodzi w końcu o to, by zbudować pozytywny wizerunek firmy wykraczający poza ramy Waszego spotkania. Ale jak to zrobić w Internecie?
W Cyber-NY chcieliśmy odtworzyć tę fundamentalną technikę marketingu i wymyślić taki "cyfrowy prezent" lub jak go nazwaliśmy: Internetowy gadget. Pomyśleliśmy, że mogłoby to być wspaniałe narzędzie marketingu, z którego pomocą nasza firma pozostałaby w pamięci dużo dłużej po tym, jak klienci opuściliby naszą stronę WWW. Okazało się, że Internetowy gadget może przyjąć najrozmaitsze formy: od gier i software’owych nowinek, po w pełni funkcjonalne Internetowe aplikacje. Oto kilka przykładów.

Tapeta

Tapety to nic innego jak zdjęcia umieszczane na pulpicie, będące tłem dla ikon reprezentujących oprogramowanie Twojego komputera. Większość komputerów sprzedawanych jest z tapetą producenta (Dell, Gateway itd.) lub standardowym pulpitem Windows. Oferując dobrze zaprojektowaną tapetę, której tematyka będzie korespondować z zainteresowaniami gości Twojej witryny możesz nieoczekiwanie zaistnieć ze swoją ofertą na komputerach tysięcy potencjalnych klientów.

Na przykład: jeśli Twoja strona związana jest z filmem, tapeta może zawierać zdjęcia filmowych premier i sylwetki najpopularniejszych gwiazd. Wystarczy tylko, że umieścisz na dole ekranu logo firmy i swój adres WWW. Stworzona w ten sposób tapeta, będzie przypominać o Tobie za każdym razem, gdy ktoś włączy komputer.

Wskaźnik

Wskaźnik to niewielka grafika, którą możemy zastąpić opatrzoną już strzałkę myszki komputerowej. Użytkownicy komputerów korzystający z oprogramowania Microsoft Windows mogą uatrakcyjnić nie tylko strzałkę, ale również symbol oczekiwania, czyli klepsydrę. Potrzebne są do tego pliki z rozszerzeniem CUR. Dzięki Twojej pomysłowości utrwalona może zostać nie tylko nazwa firmy, rodzaj produktów, ale także elementy Twojego firmowego logo. Podobnie rzecz się ma z Internetową stroną. Tutaj także przy pomocy Javaskryptu można sprawić, że każdemu ruchowi myszki na stronie towarzyszyć będzie logo firmy lub nazwa wybranego produktu.

Darmowe oprogramowanie

Zależnie od tego czym zajmuje się Twoja firma możesz zaproponować odwiedzającym, by skorzystali z bezpłatnego oprogramowania "do ściągnięcia" na komputer bądź też z gotowych narzędzi na stronie WWW. Dajmy na to, że jesteś producentem papieru. Jedna z możliwości to oprogramowanie, które pozwoli klientom tworzyć i drukować na Twoim papierze ich własne karty pocztowe lub ciekawe etykiety adresowe. Nazwa i logo firmy pojawiłyby się wtedy na oprogramowaniu z zachętą, by dokonać zakupu produktów lub odwiedzić witrynę WWW. Czyż to nie funkcjonalny przypominacz?

Narzędzia komputerowe

W pełni funkcjonalne narzędzia komputerowe mogą służyć najróżniejszym celom - wszystko zależy od pomysłowości Twojej i Twoich programistów. Spotyka się mini-przeglądarki pozwalające surfowac po wybranych zasobach Internetu, komunikatory (typu ICQ i IRC) lub "przypominacze". Narzędzia te pracują zarówno online, łącząc się ze stroną Twojej firmy, z której czerpią niezbędne zasoby lub offline - na komputerze użytkownika. Niektóre z nich wyświetlają nawet bannery reklamowe sponsorów.

Narzędzia takie jak te pozwalają użytkownikom dotrzeć do specyficznych zasobów WWW lub porozumiewać się z Twoją firmą przez Internet. Uruchamiają się zaraz po włączeniu komputera i mogą zawierać wszystko od porad jak skonfigurować oprogramowanie, ważnych dat z kalendarza muzyki pop, żartów, zagadek itp. Właściwie ich zastosowania są nieograniczone, a co najważniejsze mogą one generować zarówno sprzedaż jak i być typowym narzędziem marketingu wirusowego.

Gry

Gry, które nazywają się tak, jak Twoja firma lub produkt, są świetnym sposobem na wyeksponowanie marki i stworzenie pozytywnych z nią skojarzeń. Jeśli dodatkowo posiadają opcję "wyślij do przyjaciela", to istnieją spore szanse na to, że grono osób, do których dotrze informacja o Twojej stronie i wizerunek firmy będzie całkiem spore.

Dynamiczna Dokumenty (DD)

DD to potężne narzędzie pozwalające odwiedzającym Twoje strony tworzyć zasoby - dokumenty i broszury z informacją, na potrzeby innych gości serwisu. DD mogą wystąpić w postaci dynamicznej strony WWW lub pliku np. PDF. Można je też integrować z programami pocztowymi i wysyłać do innych członków danej społeczności. Pomyśl o DD jak o koszyku z informacją, do którego wrzucasz wartościowe dane. DD mogą okazać się niezwykle pożyteczne na stronach typowo informacyjnych lub prowadzących projekty badawcze.

Internetowe gadżety powinny być dostosowane do natury i osobowości Twoich produktów i firmy. Umiejętnie zaprojektowane mogą spełniać wiele różnych celów: zwiększać ruch na stronie lub pomóc zbudować bazę potencjalnych klientów. Cyfrowy prezent to naturalne dopełnienie sprawdzonych technik marketingowych znanych z targów, pokazów, spotkań handlowych i marketingu bezpośredniego. Dodając to narzędzie do swojej strony w kreatywny i przemyślany sposób możesz wykroczyć daleko poza siłę oddziaływania samego Internetu.


AUTOR
Kevin Fitzpatrick jest pracownikiem nowojorskiej firmy internetowej Cyber-NY Interactive zajmującej się kreacją i e-marketingiem w Internecie. http://www.cyber-ny.com/

Tłumaczył Witold Sokołowski

oprac. : Kevin Fitzpatrick / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: