Branża PR w mediach II 2009
2009-03-12 00:20
Kontekst, w jakim pisano o PR i wydźwięk publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2009
Pierwsze miejsce wśród tematów zajął PR polityczny (w zestawieniu znajdują się 294 publikacje związane z tym zagadnieniem). Uwagę zwraca wyraźna przewaga lidera nad pozostałymi tematami rankingu. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka branży PR (59), a trzecie – PR Polski (31). W opisywanym miesiącu w raporcie wyodrębniono nowy temat: PR - kryzys, do którego zaliczono materiały związane z zagadnieniem kondycji PR-u w trudnej sytuacji gospodarczej (7 publikacji).fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i wydźwięk publikacji
Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że tak jak w poprzednim miesiącu zdecydowana większość (389) lutowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, aż 41 materiałów miało charakter negatywny, a tylko 6 - pozytywny. Jednak warto zauważyć, że większość spośród wszystkich materiałów o wydźwięku negatywnym poddanych analizie dotyczyła właśnie PR-u politycznego (26).
W lutym 181 razy cytowano i 41 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 106 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
fot. mat. prasowe
Media informujące o PR
W pierwszej piątce mediów poruszających tematykę PR znalazły się także dzienniki: Rzeczpospolita (31), Polska (21) i Dziennik Polska Europa Świat (16).
W lutym ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Eryk Mistewicz (10). Drugie miejsce zajął Bartłomiej Biskup (9). Obaj komentowali zazwyczaj, z perspektywy public relations, bieżące wydarzenia polityczne. Kolejni w zestawieniu to Piotr Tymochowicz (8), Wojciech Jabłoński (7) i Wally Olins (7).
Najczęściej wymienianą w kontekście PR-u instytucją był Instytut Adama Mickiewicza (5). W tym kontekście wzmiankowano również: Fundację Batorego oraz Instytut Marki Polskiej i ZFPR (po dwa razy każdą z wymienionych organizacji).
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w lutym pierwsze miejsce zajęły firmy: Ciszewski PR (4) i Grupa Eskadra (4).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl