eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach II 2009

Branża PR w mediach II 2009

2009-03-12 00:20

Branża PR w mediach II 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i wydźwięk publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lutym 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 436 publikacji związanych z PR-em. To o 46 materiałów więcej niż w styczniu - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2009

Pierwsze miejsce wśród tematów zajął PR polityczny (w zestawieniu znajdują się 294 publikacje związane z tym zagadnieniem). Uwagę zwraca wyraźna przewaga lidera nad pozostałymi tematami rankingu. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka branży PR (59), a trzecie – PR Polski (31). W opisywanym miesiącu w raporcie wyodrębniono nowy temat: PR - kryzys, do którego zaliczono materiały związane z zagadnieniem kondycji PR-u w trudnej sytuacji gospodarczej (7 publikacji).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i wydźwięk publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i wydźwięk publikacji




Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że tak jak w poprzednim miesiącu zdecydowana większość (389) lutowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, aż 41 materiałów miało charakter negatywny, a tylko 6 - pozytywny. Jednak warto zauważyć, że większość spośród wszystkich materiałów o wydźwięku negatywnym poddanych analizie dotyczyła właśnie PR-u politycznego (26).

W lutym 181 razy cytowano i 41 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 106 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

fot. mat. prasowe

Media informujące o PR

Media informujące o PR

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską w lutym dwa pierwsze miejsca zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (89) oraz Polsat News (34), a aż 235 z wszystkich materiałów uwzględnionych w raporcie pochodzi z telewizji i radia (odpowiednio: 182 i 53).

W pierwszej piątce mediów poruszających tematykę PR znalazły się także dzienniki: Rzeczpospolita (31), Polska (21) i Dziennik Polska Europa Świat (16).

W lutym ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Eryk Mistewicz (10). Drugie miejsce zajął Bartłomiej Biskup (9). Obaj komentowali zazwyczaj, z perspektywy public relations, bieżące wydarzenia polityczne. Kolejni w zestawieniu to Piotr Tymochowicz (8), Wojciech Jabłoński (7) i Wally Olins (7).

Najczęściej wymienianą w kontekście PR-u instytucją był Instytut Adama Mickiewicza (5). W tym kontekście wzmiankowano również: Fundację Batorego oraz Instytut Marki Polskiej i ZFPR (po dwa razy każdą z wymienionych organizacji).

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w lutym pierwsze miejsce zajęły firmy: Ciszewski PR (4) i Grupa Eskadra (4).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: