eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKradzież tożsamości: wzrost infekcji

Kradzież tożsamości: wzrost infekcji

2009-03-17 13:40

Badanie przeprowadzone przez PandaLabs wykazało alarmujący wzrost infekcji dokonanych przez niebezpieczne programy do kradzieży tożsamości. W ubiegłym roku liczba komputerów zarażonych złośliwymi kodami wzrosła o 800%. Panda Security szacuje, że tempo infekcji w roku 2009 będzie wzrastać o kolejne 336% co miesiąc.

Przeczytaj także: Kradzież danych osobowych jest powszechna

Firma Panda Security ogłosiła wyniki badań procesu kradzieży tożsamości. Na podstawie analizy 67 milionów komputerów w 2008 r. okazało się, iż 1,1% użytkowników internetu na całym świecie było narażonych na działanie oprogramowania do kradzieży tożsamości. Wyniki zebrane przez bezpłatny skaner online Panda ActiveScan dowodzą, że w ciągu ostatniego roku ponad 10 milionów użytkowników na całym świecie zostało zainfekowanych przez niebezpieczne aplikacje do kradzieży tożsamości.

Według badania opublikowanego przez niezależną firmę badawczą Javelin Strategy & Research średni koszt jednej kradzieży tożsamości w Stanach Zjednoczonych wyniósł 496 dolarów. Generuje to łączny szacowany koszt ryzyka infekcji szkodliwym oprogramowaniem w wysokości ok. 1,5 miliarda dolarów tylko w tym kraju.

Ewolucja procesu kradzieży tożsamości

Poniżej przedstawione są najważniejsze wnioski laboratorium PandaLabs na temat ewolucji procesu kradzieży tożsamości:
  • 1,07% wszystkich komputerów przebadanych w roku 2008 było zainfekowanych aktywnym (wykonującym szkodliwe działania podczas badania) złośliwym kodem służącym do kradzieży tożsamości, np. trojanem bankowym
  • 35% zainfekowanych komputerów posiadało aktualny program antywirusowy
  • liczba komputerów zainfekowanych oprogramowaniem do kradzieży tożsamości wzrosła o 800% między pierwszą a drugą połową 2008 roku
  • laboratorium Panda Security przewiduje - biorąc pod uwagę tendencję panującą w ciągu ostatnich 14 miesięcy - że tempo infekcji będzie wzrastać o kolejne 336% każdego miesiąca w ciągu bieżącego roku.
Ofiary złośliwego kodu

Aktywny malware jest to niebezpieczny proces wykonujący szkodliwe dla użytkownika działania. Najczęściej problem ten dotyczy osób, które korzystają z zakupów online, bankowości internetowej czy portali społecznościowych. Według danych Federalnej Komisji Handlu, ofiary takiego przestępstwa spędziły ostatnio średnio 30 godzin rozwiązując problemy związane z infekcją. Łączny koszt liczony w godzinach spędzonych na naprawianiu skutków kradzieży tożsamości może osiągnąć 90 milionów godzin.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: