eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPoszukiwanie pracy częste w niedziele

Poszukiwanie pracy częste w niedziele

2009-03-29 04:15

Poszukiwanie pracy częste w niedziele

Oglądalność serwisu rekrutacyjnego. Źródło: Dane własne portalu Pracuj.pl © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Oferty pracy zamieszczone w Internecie są najczęściej przeglądane w dni robocze w godzinach pracy oraz w niedzielne popołudnia. Najczęściej aplikujemy w ciągu pierwszych 3 dni od publikacji ogłoszenia, chętniej na ogłoszenia ujawniające nazwę pracodawcy. Takie wnioski wynikają z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC oraz analizy danych własnych portalu Pracuj.pl.

Przeczytaj także: Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?

Niemal 6 na 10 Internautów szuka nowego zatrudnienia w godzinach pracy, kolejne 37% wieczorami (między godz. 17 a 24). Z kolei w weekend niemal równie chętnie szukamy pracy w ciągu dnia, jak i wieczorem.

fot. mat. prasowe

Oglądalność serwisu rekrutacyjnego. Źródło: Dane własne portalu Pracuj.pl

Oglądalność serwisu rekrutacyjnego. Źródło: Dane własne portalu Pracuj.pl

Co ciekawe liczba osób przeglądających oferty pracy wzrasta w znaczący sposób w niedzielne popołudnia, od godziny 15.00. - Pracownicy, którzy w dni wolne odpoczęli od wykonywanych na co dzień obowiązków, pod koniec weekendu zaczynają znowu myśleć o swojej obecnej pracy i prawdopodobnie zastanawiać się, czy inna nie byłaby lepsza – komentuje Anita Wojtaś-Jakubowska z Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.

fot. mat. prasowe

Liczba aplikacji nadesłanych w poszczególnych dniach publikacji oferty. Źródło: „Badanie ̶

Liczba aplikacji nadesłanych w poszczególnych dniach publikacji oferty. Źródło: „Badanie „Responsywność na ogłoszenia w internetowych serwisach pośrednictwa pracy”, dane dla 10 ofert, SMG/KRC, XI-XII 2008.

Szybka reakcja

Ponad połowa wszystkich odpowiedzi na oferty pracy w Internecie spływa w ciągu pierwszych 10 dni od publikacji ogłoszenia. Użytkownicy Internetu wysyłają zdecydowanie najwięcej aplikacji drugiego i trzeciego dnia od momentu publikacji oferty pracy. Największa aktywność osób poszukujących pracy zauważalna jest w środku tygodnia – wtorek i środa to dni, kiedy najchętniej wysyłamy aplikacje do potencjalnego pracodawcy.

Nazwa firmy przyciąga

Zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się oferty ujawniające nazwę potencjalnego pracodawcy niż te zamieszczone przez agencje doradztwa personalnego (ADP). Tylko 35% zebranych aplikacji zostało przesłanych na ogłoszenia zamieszczone przez ADP, reszta pojawiła się w odpowiedzi na bezpośrednie ogłoszenia firm. Oznacza to, że osoby poszukujące zatrudnienia znacznie chętniej odpowiadają na oferty znając nazwę potencjalnego pracodawcy.

- Nazwa firmy działa jak magnes. Jego biegun jest uzależniony od marki, jaką firma zbudowała w oczach kandydatów do pracy – i przyciąga lub odstrasza kandydatów. Większa responsywność na jawne ogłoszenia jest naturalna. Każdy kandydat chce mieć pewność, że nie wysyła właśnie aplikacji do swojego obecnego pracodawcy – dodaje Anita Wojtaś-Jakubowska.

Informacje o badaniu
Badanie „Responsywność na ogłoszenia w wiodących internetowych serwisach pośrednictwa pracy” zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynku MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie portalu Pracuj.pl. Badanie polegało na publikacji ogłoszeń poszukujących pracowników w wybranych internetowych serwisach pośrednictwa pracy i ocenie liczby oraz jakości spływających aplikacji. Ogłoszenia były opublikowane w Internecie w dniach od 12-14 listopada do 11-18 grudnia 2008 r. Połowa ogłoszeń była zamieszczona przez ADP, pozostałe natomiast bezpośrednio przez firmy. Analizie poddano 3739 aplikacji.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: