Poszukiwanie pracy częste w niedziele
2009-03-29 04:15
Oglądalność serwisu rekrutacyjnego. Źródło: Dane własne portalu Pracuj.pl © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?
Niemal 6 na 10 Internautów szuka nowego zatrudnienia w godzinach pracy, kolejne 37% wieczorami (między godz. 17 a 24). Z kolei w weekend niemal równie chętnie szukamy pracy w ciągu dnia, jak i wieczorem.fot. mat. prasowe
Oglądalność serwisu rekrutacyjnego. Źródło: Dane własne portalu Pracuj.pl
fot. mat. prasowe
Liczba aplikacji nadesłanych w poszczególnych dniach publikacji oferty. Źródło: „Badanie ̶
Ponad połowa wszystkich odpowiedzi na oferty pracy w Internecie spływa w ciągu pierwszych 10 dni od publikacji ogłoszenia. Użytkownicy Internetu wysyłają zdecydowanie najwięcej aplikacji drugiego i trzeciego dnia od momentu publikacji oferty pracy. Największa aktywność osób poszukujących pracy zauważalna jest w środku tygodnia – wtorek i środa to dni, kiedy najchętniej wysyłamy aplikacje do potencjalnego pracodawcy.
Nazwa firmy przyciąga
Zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się oferty ujawniające nazwę potencjalnego pracodawcy niż te zamieszczone przez agencje doradztwa personalnego (ADP). Tylko 35% zebranych aplikacji zostało przesłanych na ogłoszenia zamieszczone przez ADP, reszta pojawiła się w odpowiedzi na bezpośrednie ogłoszenia firm. Oznacza to, że osoby poszukujące zatrudnienia znacznie chętniej odpowiadają na oferty znając nazwę potencjalnego pracodawcy.
- Nazwa firmy działa jak magnes. Jego biegun jest uzależniony od marki, jaką firma zbudowała w oczach kandydatów do pracy – i przyciąga lub odstrasza kandydatów. Większa responsywność na jawne ogłoszenia jest naturalna. Każdy kandydat chce mieć pewność, że nie wysyła właśnie aplikacji do swojego obecnego pracodawcy – dodaje Anita Wojtaś-Jakubowska.
Informacje o badaniu
Badanie „Responsywność na ogłoszenia w wiodących internetowych serwisach pośrednictwa pracy” zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynku MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie portalu Pracuj.pl. Badanie polegało na publikacji ogłoszeń poszukujących pracowników w wybranych internetowych serwisach pośrednictwa pracy i ocenie liczby oraz jakości spływających aplikacji. Ogłoszenia były opublikowane w Internecie w dniach od 12-14 listopada do 11-18 grudnia 2008 r. Połowa ogłoszeń była zamieszczona przez ADP, pozostałe natomiast bezpośrednio przez firmy. Analizie poddano 3739 aplikacji.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl