Kryzys a wpływ mediów na obawy Polaków
2009-03-30 03:06

Jaki wpływ mają media na obawy społeczeństwa związane z kryzysem? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kryzys gospodarczy w opinii Polaków
„Niestety pesymizm mediów może być zaraźliwy” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR - „Dlatego szefowie firm powinni szczególnie zadbać o nastroje i komunikację z pracownikami, którzy nawet w firmach o dobrej kondycji mogą odczuwać rosnące obawy”.Nie wszyscy Polacy uważają, że media rozbudzają strach przed kryzysem. Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne - nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35%), rolnicy (39%) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7% Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.
„Im częściej włączamy radio, telewizor czy sięgamy po gazetę, tym bardziej jesteśmy przekonani, że media przesadzają informując o kryzysie”– dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Odsetek osób, które są zdania, że media obiektywnie informują o kłopotach gospodarczych jest stosunkowo największy wśród tych, którzy rzadko lub wcale nie są odbiorcami mediów”.
fot. mat. prasowe
Jaki wpływ mają media na obawy społeczeństwa związane z kryzysem?
Jaki wpływ mają media na obawy społeczeństwa związane z kryzysem?
Badanie przygotowane przez On Board PR przeprowadziła w dniach 6-08.03.2009 r. firma PBS DGA. Badanie było przeprowadzone na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
![Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań [© nmann77 - Fotolia.com] Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Glowny-ekonomista-Credit-Agricole-wygrywa-ranking-cytowan-151137-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl