Bankowość online a zabezpieczenia
2009-04-02 09:30
Przeczytaj także: Bezpieczna bankowość elektroniczna - porady
Certyfikaty
fot. mat. prasowe
Certyfikat
Ponadto banki starają się informować swoich klientów o sytuacjach, które mogą być ryzykowne, jak logowanie się na konto z kawiarenki internetowej czy z miejsca pracy. Autor artykułu radzi, gdy nie mając pewności, czy ktoś nie monitoruje naszych czynności przeprowadzanych w sieci, nie powinniśmy ryzykować i zaprzestać logowania.
Co może zrobić klient?
Sam klient nie jest zdany jedynie na łaskę banków i stosowane przez nie metody zabezpieczające. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że to od samego klienta zależy tak naprawdę bezpieczeństwo jego konta. To człowiek jest najsłabszym ogniwem we wszystkich zabezpieczeniach elektronicznych. Podatny na sugestię i oddziaływanie cyberprzestępców, instalujący przypadkowe programy okazujące się szkodliwymi aplikacjami, logujący się z różnych miejsc do konta. Maciej Ziarka poniżej wymienił najważniejsze warunki, jakie powinny zostać spełnione, aby nie zastać swojego konta pustego:
- Regularne aktualizacje systemu operacyjnego, oprogramowania zainstalowanego na komputerze oraz samych przeglądarek. Wiele szkodników wykorzystuje dziury w oprogramowaniu, aby przejąć kontrolę nad maszyną i zainstalować np. keylogger lub trojana. Także Linux nie jest tutaj w 100% bezpieczny. Rzeczywiście nie ma wielu wirusów napisanych dla tego systemu, a te, które istnieją, nie stwarzają większego zagrożenia, jednak dziura w aplikacji to potencjalna szansa na wykorzystanie exploita, który to pomoże przejąć kontrolę nad systemem.
- Stosowanie zaktualizowanego oprogramowania zabezpieczającego. Posiadanie samego antywirusa może w dzisiejszych czasach okazać się niewystarczające. Aby kompleksowo chronić komputer przed atakami, powinniśmy zainstalować pakiet, w skład którego najczęściej wchodzą antywirus, firewall i narzędzie do wykrywania phishingu oraz zwalczania spyware.
Przeczytaj także:
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej w 5 krokach
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl