Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy
2009-04-06 14:15
Które z wymienionych miast zapewniają największe perspektywy rozwoju zawodowego? © fot. mat. prasowe
Jak wynika z raportu "City Brands" przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, Warszawa, Wrocław i Kraków mają najlepszą opinię jako miejsca budowy swojej kariery zawodowej. Na liście miast o największym potencjale w tym względzie, stolicę umieszcza aż 73% dorosłych mieszkańców Polski. Mniej wskazań uzyskują Wrocław (42%) i Kraków (38%).
Przeczytaj także: Promocja miasta a media online
Pracować w WarszawieMiastem, które absolutnie dystansuje wszystkie inne jeśli chodzi o ocenę możliwości rozwoju zawodowego jest Warszawa. Aż 73% Polaków sytuuje ją na liście miast, w których najłatwiej „zrobić karierę”. Oczywiście taki wynik jest zgodny z intuicją – w centralnie położonej stolicy jest wiele uczelni i miejsc pracy, tu umiejscowione są też siedziby wielu firm. Skala pozytywnych ocen Warszawy jest wprost proporcjonalna do stopnia wykształcenia respondentów. Wśród osób po studiach aż 80% uczestników badania uważa Warszawę za jedno z najlepszych miejsc do rozwoju zawodowego.
fot. mat. prasowe
Które z wymienionych miast zapewniają największe perspektywy rozwoju zawodowego?
Oczywiście ocena poszczególnych miast bardzo różni się w zależności od miejsca zamieszkania. Przykładowo o ile 90% mieszkańców województwa Łódzkiego wymienia Warszawę jako dobre miejsce do rozwoju zawodowego, o tyle w Zachodniopomorskim odsetek takich wskazań spada już do 58%. Przyczyny są oczywiste – mobilność Polaków wciąż nie jest na tyle duża, żeby przeprowadzka na drugi koniec Polski była łatwo akceptowalnym kosztem uzyskania lepszej pensji czy wyższego stanowiska pracy.
Mieszkać w Krakowie
Drugim z obszarów wizerunku, który objęło badanie była percepcja miasta jako miejsca do zamieszkania. Przyjazności w sferze infrastruktury, dostępności ośrodków kulturalnych i rozrywkowych, kosztów życia, rozwiązań w zakresie transportu miejskiego itp. Zdecydowanym liderem tej kategorii okazał się być Kraków. Prawie 47% dorosłych Polaków umieszcza Kraków na liście „najlepszych miejsc do mieszkania”. Zdecydowanie najwyższe noty miasto zdobyło m.in. wśród przedsiębiorców (65% wskazań). Najrzadziej wskazują Kraków robotnicy niewykwalifikowani i rolnicy.
Podczas wywiadów, które przeprowadzono, Kraków jawił się jako wymarzone miejsce do zamieszkania, choć opinie były formułowane głównie na podstawie wyobrażeń. To chyba dobra ocena promocji marki miasta, która – jak widać – przynosi efekty wizerunkowe. Kraków oczywiście kojarzy się z imprezami kulturalnymi i starą częścią miasta. Nieliczne krytyczne komentarze młodych ludzi, których pytano o zdanie dotyczyły głównie robotniczej części miasta.
Przeczytaj także:
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
największe miasta Polski, promocja miasta, miasta Polski, atrakcyjne miasta w polsce, marka miasta, najlepsza marka