Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy
2009-04-06 14:15
Przeczytaj także: Promocja miasta a media online
„Percepcja miast nie wynika tylko z ich obiektywnej atrakcyjności czy potencjału. Promocja jest często równie ważna jak produkt” – komentuje Małgorzata Czerepak z On Board PR – „Może pomóc zlikwidować problemy lub wydobyć ukryte atuty. Wszystko zależy od strategii, której przygotowanie jest dużo ważniejsze niż np. graficzny projekt plakatu”.fot. mat. prasowe
W których miastach najprzyjemniej jest mieszkać?
Drugie i trzecie miejsce zajęły – uzyskując bardzo podobne wyniki – Gdańsk (34%) i Wrocław (32%). Oba miasta są uznawane za bardzo przyjazne dla mieszkańców, choć wywiady z osobami rozpoczynającymi karierę zawodową wskazują na pewne różnice w ich postrzeganiu. Na percepcję Gdańska – przynajmniej w oczach młodych osób - rzutuje bardzo silnie położenie. Subiektywne oceny „komfortu życia” są podwyższane przez atuty turystyczne. Jeśli chodzi o Wrocław, jego silna pozycja to przede wszystkim zasługa wizerunku miasta „dobrze zarządzanego”. W rozmowach z młodymi ludźmi pojawiały się komentarze dotyczące np. zasług prezydenta miasta, świetnej organizacji, przemyślanych inwestycji itp.
Miasta, których większość Polaków nie uważa za najlepsze do zamieszkania, to Lublin (5%), Bydgoszcz (6%) i Łódź (6%).
Wypoczywać w Krakowie lub w Gdańsku
Trzecim z przebadanych obszarów wizerunku miast była ich atrakcyjność turystyczna. Uczestnicy badania mieli wskazać miasta, w których najmilej byłoby spędzić krótki urlop. Takie, które mają w tym względzie najwięcej do zaoferowania.
fot. mat. prasowe
Które miasta są najciekawsze turystycznie?
Z punktu widzenia marketingu, ten wymiar wizerunku najtrudniej jest kształtować, bo w największym stopniu jest on związany z położeniem geograficznym, historią. Niemniej warto zauważyć, że atrakcyjność turystyczna to tylko z pozoru wyłącznie obecność zabytków czy szans na aktywne spędzenie czasu. W dużym stopniu atrakcyjność kształtuje przekonanie o klimacie miejsca, bezpieczeństwie, liczbie i jakości bazy noclegowej, kawiarni, restauracji.
Przeczytaj także:
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
największe miasta Polski, promocja miasta, miasta Polski, atrakcyjne miasta w polsce, marka miasta, najlepsza marka