Trudniejsza ochrona systemów informatycznych
2009-04-10 00:01
Ocena istotności różnych zagrożeń dla organizacji © fot. mat. prasowe
Firma Symantec Corp. opublikowała raport o zarządzaniu bezpieczeństwem w przedsiębiorstwach pt. "2009 Managed Security in the Enterprise Report". Wynika z niego, że w ostatnich dwóch latach znacznie wzrosła liczba zagrożeń internetowych i samych ataków, a w kolejnych dwóch latach tendencja ta będzie się nasilać. Prawie wszystkie ankietowane firmy z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (98 proc.) odnotowały w związku z tym straty finansowe.
Przeczytaj także: Zabezpieczenia IT w firmie priorytetem
Na wzrost liczby zagrożeń i ataków nałożyły się problemy wynikające z niewystarczających budżetów, rosnących wymagań w zakresie zgodności z przepisami i trudności ze znalezieniem pracowników. W związku z tym większość przedsiębiorstw (77 proc.) decyduje się na korzystanie z usług zarządzania bezpieczeństwem.„Bezpieczeństwo to poważny problem, ale firmy wciąż mają trudności z jego rozwiązaniem. Usługi zarządzania bezpieczeństwem (Managed Security Services) umożliwiają wielu organizacjom wyeliminowanie luk w zabezpieczeniach oraz zapewnienie ochrony informacji i innych zasobów” – powiedział Grant Geyer, wiceprezes ds. usług zarządzanych w firmie Symantec.
Rosnąca liczba zagrożeń i ataków na komputery to coraz większe straty
fot. mat. prasowe
Ocena istotności różnych zagrożeń dla organizacji
95 proc. ankietowanych spotkało się z atakami komputerowymi w ostatnich dwóch latach (26 proc. odnotowało dużą lub bardzo dużą liczbę ataków), zaś ponad połowa uczestników badania obserwuje je regularnie.
Gdy poproszono respondentów o ocenę istotności różnych zagrożeń dla organizacji, liczba osób wymieniających ataki komputerowe na pierwszym lub drugim miejscu listy była znacznie większa niż liczba osób ankietowanych wskazujących inne zagrożenia (dwukrotnie większa niż w przypadku klęsk żywiołowych lub tradycyjnych przestępstw i czterokrotnie większa niż w przypadku terroryzmu).
Ataki te wiążą się również ze stratami, które odnotowali prawie wszyscy badani (98 proc.) — 42 proc. informowało o przestojach, 36 proc. padło ofiarą kradzieży danych klientów lub pracowników, a 37 proc. odnotowało kradzież danych firmowych.
Przeczytaj także:
Zagrożenia internetowe w 2018 roku wg Kaspersky Lab
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl