Internet w Polsce XII 2008 - II 2009
2009-04-15 13:14
Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie grudzień 2008 r. - luty 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że penetracja Internetu w Polsce ponownie wzrosła do 48%.
Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2008
Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 74,4 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 16,2 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (33,0 proc.) oraz od 3 do 5 lat (28,6 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów
Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 90,3 proc. respondentów) lub pracy (22,7 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 7,8 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych około 1 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilości stałych łączy ponownie spadła i wyniosła 76,3 proc. (w badania z czerwca - sierpnia 2008 r. wynosiła ona 77,2 proc., a w badaniu wrzesień - listopad 2008 r. - 77,0 proc.). Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 6,5 proc. wskazań, a następnie modem (dial-up) z 3,3 proc.
Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Z danych za grudzień 2008 - luty 2009 wynika, że połowa internautów to mężczyźni, a połowa to kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (38 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (32 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 26 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 57,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 54,1 proc. znajduje się Allegro, na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48 proc. wskazań. Na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Orange z 5,2 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 87,2 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 64,5 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 61,2 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął ponownie portal Orange z 15,2 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2008 - luty 2009 roku na próbie 5928 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce