eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce XII 2008 - II 2009

Internet w Polsce XII 2008 - II 2009

2009-04-15 13:14

Internet w Polsce XII 2008 - II 2009

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie grudzień 2008 r. - luty 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że penetracja Internetu w Polsce ponownie wzrosła do 48%.

Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2008

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 74,4 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 16,2 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (33,0 proc.) oraz od 3 do 5 lat (28,6 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 90,3 proc. respondentów) lub pracy (22,7 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 7,8 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych około 1 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu, ilości stałych łączy ponownie spadła i wyniosła 76,3 proc. (w badania z czerwca - sierpnia 2008 r. wynosiła ona 77,2 proc., a w badaniu wrzesień - listopad 2008 r. - 77,0 proc.). Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 6,5 proc. wskazań, a następnie modem (dial-up) z 3,3 proc.

Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Z danych za grudzień 2008 - luty 2009 wynika, że połowa internautów to mężczyźni, a połowa to kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (38 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (32 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 26 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 17 i 15 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 57,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 54,1 proc. znajduje się Allegro, na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48 proc. wskazań. Na ostatniej pozycji natomiast znalazła się strona Orange z 5,2 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 87,2 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 64,5 proc., a na trzecim nasza-klasa.pl z 61,2 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął ponownie portal Orange z 15,2 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2008 - luty 2009 roku na próbie 5928 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: