Branża PR w mediach III 2009
2009-04-17 01:20
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2009
W marcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 253 publikacje związane z PR-em. To aż o 183 materiały mniej niż w lutym, jednak o 29 więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku.W opisywanym miesiącu zdecydowanym liderem wśród tematów został PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 110 publikacji związanych z tym zagadnieniem). Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka PR-u Polski (50), a trzecie – branży PR (38).
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W marcu 128 razy cytowano i 24 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 81 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
W marcu ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Piotr Czarnowski (10). Drugie miejsce zajął Piotr Mościcki (7). Kolejni w zestawieniu to Wiesław Gałązka i Marek Kochan, których wypowiedzi były wykorzystywane po 6 razy.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w marcu pierwsze miejsce zajęły firmy: First PR (10) i Ciszewski PR (3).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl